A világhírű francia impresszionista festő osztja meg életbölcsességét a fiával, Jeannal. Azaz Jean Renoirral, aki évekkel később a francia filmtörténet egyik legnagyobb rendezőjévé vált. A két generáció találkozásáról és a mindkettejüket megihlető női szépségről mesél ez az inkább képekkel operáló film. A történet Renoir utolsó éveiben játszódik, amikor a mester dél-franciaországi birtokára visszahúzódva, háborúból hazatért fiával és tizenéves másodszülöttjével tengeti napjait. A kapcsot a két világ és a kétféle művészi látásmód között a mester utolsó modellje, a fiatal múzsa, Andrée jelenti, aki később a fiú, a rendező Jean felesége és sztárja lesz Catherine Hessling néven. De ez a mozi idáig nem jut el…
Annál inkább próbálja megmutatni azt, hogyan válhat egy önmagát még kereső ifjú akarata ellenére is az apja követőjévé, hogyan szívja magába az apja művészetét, és hogyan hat rá egy olyan világ, amelyben mindennapos látvány a gyönyörű, meztelen női test. (Érdekes, ám véleményünk szerint méltánytalanul elhanyagolt szál a filmben a másodszülött tizenéves fiú reakciója ugyanerre a környezetre: a túl sok szépség láttán mindenért rajong, ami undorító és mocskos.)
Ne számítsunk feszes tempójú családtörténetre – inkább művészien hömpölygő meseáradatra, amely lassú snittekkel és csodaszép, a tudatalattinkra ható képekkel beszél hozzánk – a szereplők gondolatait, egymáshoz és a művészethez való viszonyukat lebilincselően tolmácsolva.
Megérteni Renoir festészetét, felfogni a rendező, Renoir filmjeinek gyökerét : erre hivatott ez a mozi és persze a mesteri színészi játék. Az idős Renoirt a kétszeres César-díjas Michel Bouquet alakítja, a fiát Vincent Rottiers, a múzsa szerepében pedig a fiatal Christa Theret. Lenyűgőző alakításuk és az egész, gyönyörű mozi élethűen idézi meg Renoir csodálatos világát. Felejthetetlenül.
(Július 25-tól a mozikban, forgalmazza a Mozinet.)