Női kreativitás a Trafóban

2014. november 17. |

Novemberben az átlagosnál erősebb női alkotó energia söpör végig a Trafón. Divat, színház, tánc, történelem és személyes történetek formálódnak magyar és külföldi alkotónők kezei alatt.

Három olyan híres és egyben különleges előadást ajánlunk a Trafóból, amelyet elismert nők alkottak. Ritka, hogy egy csokorban ilyen vitathatatlan művészi teljesítményű művésznők kerülhetnek műsorra. Gianina Carbunariu és Lola Arias a dokumentumszínház, Szűcs Edit pedig a testmaszk show és a divatszínház képviselői, akik friss energiákat hoztak az előadó-művészetbe.

November 18-án a nemzetközi szinten elismert román író-rendezőnő Gianina Cărbunariu dokumentumszínházi darabja, a NYOMTATOTT NAGYBETŰ látható a Trafóban. Cărbunariu legfrissebb munkáit valós történetekből és dokumentumokból meríti – archívumok és levéltárak anyagai elevenednek meg a színpadon, fotók és jegyzőkönyvek jelennek meg a színre vitt átélhető történelemben. A NYOMTATOTT NAGYBETŰ egy tizenéves forradalmár harca a román titkosszolgálattal, a Szekuritátéval. A szívszorító történet egyszerre emberi, fontos és aktuális.

Szűcs Edit a Természetes Vészek Kollektívával, Góbi Rita társulatával, Árvai Györggyel és Kopasz Tamássalés hozta létre az aUTONÓM zÓNA című testmaszk show-t, ami november 21-én és 22-én kerül bemutatásra. Színpad és kifutó, tánc és divat, intenzív vizuális világ és különleges zene mind összeolvad majd ebben az extrém produkcióban. Szűcs Edit jelmeztervező és MOMÉs tanítványai szokatlan anyagokból készített különleges ruhakompozícióit Góbi Rita társulatának tagjai varázsolják majd élővé. Fókuszban a magány, a bezártság és az elhagyatottság, főszerepben a ruhák és a táncosok teste. Az aUTONÓM zÓNA radikális, költői behatolás az anyag mögé; az anyagtalan érték és az érzelmi feltöltődés eléréséért, amiben eggyé válik a táncos és az őt körülvevő ruhaburok.

A dokumentumszínház dél-amerikai úttörője, Lola Arias az argentin Peron diktatúra valóságába vezet be minket november 27-én és 28-án My life after című darabjával. Az alkotó Cărbunariuhoz hasonlóan heves társadalmi érzékenységgel nyúl témáihoz. Nemcsak egy közösség-, de saját múltját is színre viszi az előadásban, ami szülőhazája történelmének egy szeletét mutatja be a maga ellentmondásosságában. Fókuszban a szülők élete, ahogy gyermekeik látják őket és korukat. Elnyomók, elnyomottak, a hatalom egykori kiszolgálóinak és a hatalom ellen lázadóknak a gyermekei egymás mellett, egymással megbékélve. A My life aftert nagy siker övezi világszerte, és a darab bemutatása után több felkérést is kapott a rendezőnő hasonló előadások készítésére.

Szólj hozzá te is!

Kapcsolódó cikkek

Még több Kultúra

A filmkészítés jövője: “Senki nem akarja, hogy az ő filmje forgatásán induljon a második hullám” film

A filmkészítés jövője: “Senki nem akarja, hogy az ő filmje forgatásán induljon a második hullám”