Gloria Benedikt és Gergye Krisztián nem először dolgoznak együtt. 2013-ban a Szépművészeti Múzeum Egon Schiele kiállításának társprogramjaként mutatták be az „egoegoego” című nagysikerű koprodukciójukat. Mostani táncelőadásuk Afonso Cruz emblematikus regényétől kölcsönözi a címét, de csak annyira merít ihletet ebből a szépirodalmi műből, amennyire az metaforaként megidézi Oskar Kokoschka Alma Mahlerről készített életnagyságú bábjának extravagáns történetét.
A táncelőadás élethű bábok révén, a Kokoschka-i gesztust sokszorosítva, színpadára invitálja a XX. század három emblematikus alakját, a zeneszerző zseni, Mahlert, a festőóriás Kokoschkát, és a Múzsa, a Femme Fatale, Alma Mahlert. A táncba vitt bábok jelenbe írt története, egy olyan kor emlékét idézi fel, amelyben a kitalált világ még képes lehetett visszahatni a valóságra.
A XX. század talán utolsó olyan pillanatára emlékezünk, ahol a romantika, az expresszionizmus, a szerelem még érvénnyel bíró fogalmak voltak, és a múzsák még képesek voltak a csókra.
Az előadás az Osztrák Kulturális Fórum támogatásával valósul meg. Külön köszönet a Budapest Bábszínháznak és műhelyének a bábok elkészítéséért, valamint a bécsi Iparművészeti Egyetem Kokoschka Centrumának, Bernadette Reinholdnak és Robert Holzbauernek, továbbá Vojnich Erzsébetnek és Szüts Miklósnak.
Az előadás a Budapesti Fesztiválzenekar és a Müpa közös fesztiválja, a Bridging Europe – Európai Hidak része.
Fotó: Dömölky Dániel
Az előadásról bővebben itt olvashatsz!