Ki Lydia, akit a darabban játszol?
Lydia egy gazdag lány, aki Amerikából érkezett, és egy fél évet tölt el a Norrison családnál, jól megtanulja a nyelvet. Keresgéljük, hogy ezt akcentussal hogyan jelezhetem. Elronthatja például a magánhangzókat vagy az ékezetek, talán néha angolul is megszólal, de ez még alakul a próbák során. Ő egy karakán lány, elkényeztette az élet és a családja, nincs hozzászokva, hogy valamit ne kapjon meg. Most viszont élete legnagyobb próbatétele előtt áll. Szerelmes, összeházasodik egy taxisofőrrel, aki szülei előtt természetesen nem vállalható, és a dolog visszafordíthatatlan, hiszen már babát vár tőle. A családja pedig már úton, egy óra múlva érkeznek, ezt a helyzetet kell megoldani.
Milyen eszközei vannak Lydiának, hogy elérje a célját?
A nőnek sok taktikája van arra, hogy a férfit meggyőzze. Mindent bevet és kipróbál, hogy Antal együttműködjön vele. Kedvesség, női vonzerő, egy csók, vagy akár érzelmi zsarolás… A lényeg, hogy elérje a célját. Egy-két mondattal pontosan betalálni. Az idő sürgeti őket, tehát néha erőszakosnak kell lenni, ha a szép szavak nem használnak. Van, hogy azt érzem Lydia szinte már viperává változik, csakhogy átlendítse a férfit a döntéshelyzeteken.
Úgy tűnik, hogy ebben a darabban Antalnak nem igazán osztottak lapot.
Akármennyire is sarokba szorított ez a helyzet, mégis mindenre ő bólint rá, hiszen neki is érdeke, hogy a dolgok haladjanak. Persze nem mindig kapja meg az ehhez szükséges időt. Norrison számára nem kérdés, hogy Antal együttműködik vele. Ha nem értenek egyet, akkor Lydia néha tolmácsként közéjük áll és közvetít, vagy rábeszéli a férfit. Tehát Antal kettős nyomás alatt van, de mindig volna más választása.
Milyen az Egy, kettő három világa szerinted?
A szereplőknek mind megvan a saját kis önzősége. Szövetkeznek, együttműködnek, de mindenkinek megvan a saját önös érdeke, amit a szeme előtt tart. Hatalommal, pénzzel bármi elérhető, de még a leghatalmasabb felett is áll valaki, aki irányítja.
Szerinted mi lesz az előadás különlegessége?
Az idő mindenféleképpen. Izgalmas lesz úgy játszani, hogy tudod, hogy a játék ideje és a cselekmény lefolyása megegyezik. A játék emiatt nagy pontosságot igényel. Szerintem ez egy jó kihívás. Ez talán az igazi színházi itt és most.
A tempó nagy fegyelmet is követel?
Az elejétől nincs lassú próbatempó. Ezt a sebességet is próbálni kell. Meg kell szokni ütemre megszólalni, időben állapotba lenni. Lydia sokat van úgy jelen, hogy csak figyeli az eseményeket. A gyorsaság miatt ezt is rögzítenem kell, hogy mi az a dolog, amit meghallok, mi az, amit nem. Nem lehet mindent befogadni és reagálni. Ezért kell kiszednem, mindazt, ami a szerepem szempontjából fontos.
Kihívást jelent számodra Molnár Ferencet játszani?
Először játszom Molnár Ferenc darabot. Nála a szöveg fontos része a humor, amit jól kell közvetíteni a nézők felé. Hiszen ez egy szórakoztató műfaj, a figurákban és helyzetekben rejlő poénok felépítésén és lecsapásán áll vagy bukik a siker.
Pályakezdőként mik az elképzeléseid?
Most szabadúszó vagyok. Jelenleg a Mesél a bécsi erdőben játszom az Örkény István Színházban. Illetve interaktív színházzal is foglalkozom, de ezek mellett mostanában nagyon érdekel és vonz a filmezés. Szívesen kipróbálnám magamat abban világban is. Eddig kisfilmekben játszottam, és nagyon jól éreztem magamat. Az egy más típusú munkát és energiát követel meg az embertől. Szóval szeretnék sok mindent kipróbálni, új dolgokat tanulni, tapasztalatot gyűjteni. Pályakezdőként élvezem az izgalmakat, amik az új lehetőségekben rejlenek.
Az interjút készítette: Bíró Dénes
Az előadásra a jegyek kaphatók az Átrium Film-Színház jegypénztárában, az atriumfilmszinhaz.jegy.hu címen online, valamint az ismert jegyforgalmazóknál.
Fotó: Puska Judit