A Színház- és Filmművészeti Egyetemen ismeretséget kötő Cseke Eszter és S. Takács András harmadévesen vette a fejébe, hogy a Gázai övezetben forgasson. Akkor született az On the Spot sorozat gondolata is: ennek gazdag, 75 epizódból álló terméséből már láthattunk tudósításokat a CNN-n, a BBC-n és az Al Jazeerán, miközben a szakma többek között Prima Primissima, Arany Nimfa ás a Pulitzer-emlékdíjjal jutalmazta munkásságukat.
Az idén tízéves On the Spot lencséjén keresztül az eddig zártnak hitt ajtók mögé tekinthettünk be: a szigorúan elzárt burmai diktatúrától kezdve a dél-afrikai gettókon át Iránig és Afganisztánig. A riporterduó megfordult már az Északi sarkkörön, kérdezték Bill Clintont, Evo Morales bolíviai elnököt és Ban Ki-Moon ENSZ-főtitkárt. Negyedik éve gyermekükkel trióvá kiegészülve járják a világot, az új tag pedig új nézőpontot is hozott a sorozat életébe: a világ különböző gyermeknevelési kultúráiról szerzett tapasztalataikról a One World Family című websorozatukban számolnak be.
Eszter és András utazásai során elgondolkodtató és néhol könnyfakasztó formában találkozhatunk a világ még ma is működő törzseinek gondolkodásával. Húsba markoló, valódi történeteket mutatott be a sorozat eddigi talán legemlékezetesebb epizódja is, amelyben egy etióp törzshöz látogattak el az emberiség bölcsőjének nevezett Omo völgyébe. Az önmagában is figyelemreméltó alkotás ezúttal személyes szállal gazdagodott: a szemük előtt jött a világra az erbore törzs legfiatalabb tagja, akit a rendező után Esther Gino Gidónak neveztek el. Az alkotópáros a kamerák előtt ígéretet tett arra, hogy hét év múlva visszatérnek, hogy a kis Esther tanulmányait finanszírozzák. A hét év eltelte után Eszter és András immár gyermekükkel vágnak neki az expedíciónak, hogy jelen legyenek Esther életének újabb állomásainál, miközben bemutatják a nők egyenjogúságának és a lányok taníttatásának helyzetét az Omo völgyében.
Az új kalandokkal egyórás filmmé egészült ki az On the Spot legmegindítóbb epizódja, amelyet a nézők először az Akvárium Klubban láthattak október 29-én. A vetítés után Szabó Béla Attila, a Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója beszélgetett a riporterekkel az On the Spot küldetéséről, a nők helyzetéről és az ezzel kapcsolatos sztereotípiákról, illetve az egyéni és családi érdekek ütközéséről a különböző kultúrákban. A telekommunikációs cég ambíciója, hogy pozitív változást idézzen elő a családi munkamegosztás terén, azaz minél több család lépjen előre a teendők igazságosabb elosztása felé. Hiszen a család működtetése is lehet csapatmunka, ha a tagjai nyitnak az együttműködés új formáira, amelyben a digitális eszközök is szerepet kapnak.
Az On the Spot jubileumi epizódja a premierrel gyakorlatilag egy időben vált elérhetővé a Telekom Videotékában, a TV GO-ban és a Moziklubban, november első hétvégéjén pedig a Spektrum és a Spektrum Home is műsorra tűzi.