Kifutós palackok (második rész)

2012. január 29. |

A hidratálás igencsak divatos lett a 21. században – folyton azt hallani, hogy nem iszunk elég vizet, a föld szegényebb féltekén meg az a probléma, hogy nincs belőle elég. És itt a klímaváltozás is. Vannak, akik egyenesen azt vizionálják, hogy a következő világháború a víz miatt fog kirobbanni. Tehát főszerepben a víz, amely egyre értékesebb természeti forrássá válik, és aki megteheti, palackozott formában issza. Miért? Higiénia és divat – ezek a kulcsszavak. Mióta a többség nagyvárosban él, vagy legalábbis úgy tűnik, hogy egyre kisebb lesz a talpunk alatt a föld, a személyes higiénia felértékelődött. Ez az életforma pedig csak úgy hozza magával a trendeket, ilyen az ásványvízkultusz is. A palackokat visszük magunkkal az útra, az iskolába, a munkahelyünkre és persze edzésre is.

A francia Evian már önmagában is divatos, magas minőséget képviselő ásványvíznek számított, az utóbbi időben viszont kimondottan a divatra és a szépre érzékenyeket célozták meg, amikor divattervezőket kértek fel együttműködésre. Eddig olyan divatmogulok adták a nevüket és a terveiket az Evian üvegekhez, mint Christian Lacroix, Jean Paul Gaultier, Paul Smith és Issey Miyake.

A San Pellegrino olasz ásványvízmárka pedig a Missoni és a Bulgari divatházakkal fogott össze, és a „Made in Italy” életérzést promotálták közös erővel. Olasz márkák exkluzív együttműködéséről van szó, amely szorosan illeszkedik a San Pellegrino imázsához, hiszen ez nem az az ásványvíz, amelyet kocogáshoz viszünk magunkkal, sokkal inkább, amelyet egy többcsillagos hotel éttermében rendelünk meg. „Felöltöztetni egy üveget, kivetíteni a tónusokat, tükröződéseket, az apró nüanszokat, amelyeket a fény teremt a víztükör felszínén: erre a feladatra vállalkoztunk, hogy formába öntsük, mi hogyan értelmezzük a San Pellegrinót” – mondta Angela Missoni.

A Bulgari által tervezett, szintén limitált szériás ásványvizek címkéi hasonlóképpen fényűzőek. Egy briliáns csiszolású gyémánttal, türkizzel, ametiszttel és smaragddal díszített arany nyaklánc jelenik meg rajtuk, amely a valóságban a Bulgari Vintage gyűjteményének egy darabja, és a 60-as évek Bulgari-stílusát idézi. 50 millió palack készült ezzel a dizájnnal, és itthon is elérhetővé tették, akárcsak a Missoni által tervezett, tengerkék színű címkével ellátott darabokat.

A Perrier szintén nem az a palackozott víz, amely alatt a kisboltok polcai roskadoznak. A tervezéskor biztosra mentek: nemcsak a címke volt fontos, hanem az is, aki visszanéz róla. A márka úgy döntött, hogy Paparazzi elnevezésű kollekciójához Dita Von Teese-t kéri fel az együttműködésre, így a burleszk világából érkező táncos, színésznő és divattervező Dita került a limitált szériás üvegekre. A sikert jelzi, hogy már a harmadik olyan sorozat jelenik meg, amelyet az ő arca díszít, a különböző szériákban a zöld, a fekete és a piros színek dominálnak.

Olvasd el korábbi bejegyzésünket is a Coca-Cola és a divatházak együttműködéséről.

Szöveg: Gönczi Petra

Még több Magazin