
Magazin


A szakítás mint üzlet: így lett a szívfájdalomból milliárdos iparág
Tematikus torta, buli, színező, de applikáció és elvonulás is segíthet elfeledtetni velünk az exünket. De vajon a szakítási iparág mennyiben üzlet, és mennyiben egy modern rituálé megteremtője, amely azt a célt szolgálja, hogy újraépítsük az életünket egy mély szívfájdalom után?
Hétköznapok egy szürkezónában – a nők helyzete Transznisztriában
Transznisztria harmincöt éve függetlenedett Moldovától, de a szakadár köztársaságot a nemzetközi közösség a mai napig nem ismeri el önálló államként. Milyen identitása lehet az ott élőknek, és milyen a helyzete a nőknek egy hivatalosan nem is létező posztszovjet országban?
Könnyed napok Thaiföldön, megfizethető luxusnyaralás
Ha A Fehér Lótusz fényűzését nem is érte fel, szerzőnk mindent megtett, hogy saját szervezésű thaiföldi utazását megfizethető luxusnyaralásnak hívhassa. Zimre Zsuzsa pontokba szedve osztja meg a tapasztalatait a Marie Claire olvasóival, hogyan élvezhetjük a békés délkelet-ázsiai ország kulturális kincseit és természeti szépségeit úgy, hogy közben nem verjük magunkat eltúlzott költségekbe.
A csúcson kell szünetet tartani
Krúbi, Azahriah, Eke Angéla. Fiatalok, sikeresek – és átmenetileg visszavonultak. Ki érti ezt? Kérdezné anyáink generációja, akik sokszor kipurcanásig hajtották a munkát. Ekkorát fordult volna a világ, vagy az újabb generáció(k) tagjai egyszerűen tudatosabbak? Akárhogy is, a tudatos pihenés fogalmának megismerésével mindannyian csak jót tehetünk magunknak.
Ivanics Tamás: „Közös felelősségünk, hogy összefogjunk a bajban”
Az Ébredések Alapítvány Antistigma díját 2025-ben a Kultúrbrigád érdemelte ki az Anya csak egy van monodrámával. A Vámos Miklós azonos című regényéből készült darab főszereplője Ladó, akinek életét alapjában határozza meg, hogy édesanyja bipoláris zavarral küzd. Az anyát és fiát, illetve az előadás valamennyi alakját Ivanics Tamás játssza. Vele beszélgettünk tabukról, mentális egészségről és jövőbeli terveiről.
A sikeres dolgozó anya mítosza
Létezik a sikeres, dolgozó, hős anya, aki a munka-magánélet egyensúlyának művésze, vagy egész egyszerűen képtelenség így zsonglőrködni? Mégis hogyan lehet azt a rengeteg ellentmondást jól kezelni, amivel akkor találkoznak az anyák, ha megpróbálnak elég jó szülők és elég jó munkaerők lenni? És mennyit nyomnak valójában a latban azok szerepmodellek, amelyeket anyaként a gyerekeinknek átadunk?
HIRDETÉS