A Microsoft StílShow-n az ország fiatal divattervezői mutatták be a technológia világára szabott ruhakollekcióikat, emellett szakértők pszichológiai, szociológiai, formatervezői szemszögből járták körbe az ember, a stílus és az okoskütyük világának kapcsolatát, hiszen ezek a készülékek már a divat világában is meghatározó szerepet játszanak.
A stílus maga az ember? Erre a kérdésre kereste a választ a Microsoft és a Nők Lapja Café: a 2400 ember megkérdezésével végzett friss kutatás azt vizsgálta, hogy mennyire játszik fajsúlyos szerepet a stílus és a design a hétköznapi használati tárgyak, azon belül elsősorban az IT eszközök megválasztásakor. A kutatásban résztvevők nagy többsége számára fontos, hogy számítógépe, háztartási gépei a műszaki tartalmon túl megfeleljenek az ízlésének. Az IT kütyük esetében kiemelten fontos a stílus, a válaszolók kétharmada számára maghatározó, hogy laptopja, tabletje, okostelefonja esztétikus is legyen.
A kutatásban résztvevők több mint harmada gondolja úgy, hogy az általa használt kütyü divatos, stílusos, és majdnem minden harmadik ember gondolja azt, hogy az adott eszköz jól kifejezi személyiségét. A válaszolók kétharmada egyszerűen örül, ha szép dolgok veszik körül, de minden ötödik ember személyisége visszatükröződését várja attól, ahogy egy-egy általa választott tárgya kinéz. Minél fiatalabb valaki, annál fontosabb számára ez a faktor. A férfiak számára többet nyom a latba, hogy közmegítélés szerint jó stílussal bíró brandek profi termékeit használják otthon is.
A saját stílusra igazítás a legtöbb válaszoló esetében az egyéni beállításokból áll, ami lehet: az ikonok elrendezése (54%), a háttérkép beállítása (49%) vagy a csengőhang kiválasztása (45%). Nagyjából minden negyedik ember vesz külön kiegészítőt készülékéhez, hogy az még jobban passzoljon gazdájához, és majdnem ugyanennyien vannak azok is, akik már a vásárláskor eleve csak a személyiségükhöz passzoló készülékben gondolkodnak.
Bábel Gabi, a Microsoft Magyarország lakossági üzletágvezetője szerint jövőnket a fizikai és virtuális tér viszonyának átalakulása határozza meg: jelenleg a munkahelyünk részben az otthonunk, és az otthonunk részben az irodánk, de a trendek abba az irányba mutatnak, hogy egy idő után az IT kütyünk lesz a munka- és a magánéletünk közös gyűjtőhelye. A virtuális tér emiatt egyre fontosabb szerepet játszik: lakásunkhoz hasonlóan ezt is berendezzük, személyre szabjuk.