Az AZAKI családi társast Szilágyi Andrea pedagógus és játéktervező fejlesztette. Célja egy olyan játék létrehozása volt, amiben tudástól és tulajdonságoktól függetlenül minden résztvevőnek aktív szerepe van, a győzelemhez elengedhetetlen az egymásra figyelés és hasonló élményt nyújt, mint egy közös kirándulás. Az AZAKI képi világát Schmal Róza képzőművész álmodta meg.
A társas minden elemét, a játéktáblát, a kártyákat saját kezűleg festette, majd digitalizálta. A fejlesztő pedagógusokkal és diákokkal is tesztelt AZAKI nem csak egy különleges mesevilágba repíti a játékosait, de észrevétlenül segíti a rugalmas gondolkodást, fejleszti többek között a megfigyelő képességet, memóriát, szókincset, test koordinációt.
A játék attól is különleges, hogy szabadon alakítható, személyre, családra, korra szabható, így ugyanúgy lehet könnyed szórakozás a kisebbeknek és egy összetettebb, taktikai játék a nagyobbaknak. A játék közösségi finanszírozási kampánya November 3-án indult a népszerű Kickstarter oldalon. A harminc napos kampány, ha sikerrel zárul, az első ezerötszáz darab társasjáték gyártását és a támogatókhoz való eljuttatását finanszírozza majd. Az AZAKI Kickstarter oldalán lehetőség nyílik társasjátékot adományozni a Bátor Tábor számára. A kampány indulásától kezdve percről-percre követhető lesz, hogy hol tart a gyűjtés.
Ha szeretnétek kipróbálni a játékot, az alábbi linkről letölthettek egy rövid print and play verziót (csak saját használatra). http://azakigames.com/docs/AZAKI_Print_and_Play_HUN.pdf