A nőket állítja a középpontba a Mercedes-Benz új programjában

2016. március 08.
She’s Mercedes néven nőknek szóló kezdeményezést indított a Mercedes-Benz Hungária Kft., melynek legfontosabb célkitűzése, hogy inspirációt adjon, platformot biztosítson a vélemények megosztásának, és párbeszédet indítson olyan témákról, melyben érintettek a nők. A program keretében áprilisban egy, kimondottan a női vezetési és autóvásárlási szokásokat vizsgáló kutatást indít a márka.

Profimédia – Red Dot

Korábban a vállalat Magyarországon közel 10 éven keresztül a Lady Day vezetéstechnikai tréninggel szólította meg a nőket. Idén a magyar importőr elsők között csatlakozott a She’s Mercedes elnevezésű, kifejezetten nők számára létrehozott globális kezdeményezéshez.

A magyarországi indításra a nemzetközi nőnapon került sor, mely a tiszteletről, értékelésről, megbecsülésről szól. Egy szűk körű esemény keretében Dr. Törőcsik Mária, trendkutató, a nőket meghatározó vásárlói magatartási mintákat és vásárlási-döntési mechanizmusok trendjeit mutatta be. Dr. Almási Kitti pszichológussal a nők fontosságáról, szerepéről, megbecsüléséről beszélgetett az esemény moderátora, Winkler Nóra.

Fókuszban a nők

Következő lépésként a Mercedes-Benz Hungária Kft. idén tavasszal nagyszabású felmérést indít, melynek célja, hogy női autóvezetési típusokat vizsgáljon, illetve a női autóválasztási szokásokról adjon eddig nem ismert adatokat. Többek között azt is megtudhatjuk, hogy autóválasztásnál a nők milyen paraméterek alapján döntenek, hogyan viselkednek különböző forgalmi szituációkban.

“A She’s Mercedes Bertha Benzhez hasonlóan a bátor nők ötleteiről és azok megvalósításáról szól. Szeretnénk lehetőséget teremteni egy olyan platformnak, mely ösztönöz, és új szemszögből világítja meg az élet nők szempontjából fontos területeit. A She’s Mercedes azért jött létre, hogy összekösse és inspirálja a nőket annak érdekében, hogy a legjobbat hozhassák ki önmagukból.” – nyilatkozta Sztipichné Kozári Edina, a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing és PR vezetője.

A nők és a márka

A márka sikereiben már a kezdetekkor szerepet játszottak a nők, Bertha Benz ugyanis nem csak a Mercedes-Benz egyik alapítójának, Karl Benznek a felesége és gyermekeinek anyja volt, de egyben férje múzsája és üzlettársa is. Mérnöki beállítottságának köszönhetően tevékenyen részt vett az első modellek fejlesztésében, és végletekig maximalista férjével ellentétben azt vallotta, hogy csak az utakon, gyakorlati tesztelés során lehet az automobilt tökéletesíteni. Épp ezért 1888-ban, egy hajnalon Bertha – Karl tudomása nélkül – gyermekeivel „elkötötte” a háromkerekű, petróleummal működő prototípust, és útnak indult, hogy felkeresse a 104 kilométerre, Pforzheimben élő édesanyját. Egy ilyen táv legyőzése személyautóval akkoriban lehetetlennek tűnt – így Bertha Benz lett az első, aki nagyobb utat tett meg személygépkocsival, és új fejezetet nyitott az iparág és egyúttal a Mercedes-Benz sikertörténetében.

Egy másik szál is szervesen fűzi a Mercedes-Benz márkát a szebbik nemhez: az elnevezése. Kevesen tudják, hogy a név fele részben Mercedes Jellinek emlékét őrzi, akinek üzletember édesapja 1900-ban állapodott meg Daimler autóinak árusításáról, és azt kérte, hogy az új, nagy teljesítményű típust lánya után nevezzék el.