Elindult a digitaliscsalad.hu

2016. május 21.
Kiss Miklós Emoji Ballroom című kiállításának megnyitójával és egy a családi internethasználatról szóló kerekasztal beszélgetéssel indította el kedden este a Vodafone Magyarország a www.digitaliscsalad.hu online magazint. A családoknak szóló oldal célja, hogy az internetezés közben napi szinten felmerülő kérdésekre közérthető válaszokat adjon, hasznos tanácsokkal és megoldási javaslatokkal segítse elő a szülők és a gyermekek közös internetezését.


Profimedia – Red Dot

„A Vodafone Magyarország kiemelten fontosnak tartja a digitális esélyegyenlőséget, ahogyan azt a 2016 januárjában útjára indított Vodafone Digitális Iskola Program is bizonyítja. Ugyancsak nagyon fontos cél, hogy minél többen elsajátíthassák a biztonságos internetezéshez szükséges ismereteket, valamint, hogy az internetezés ne elválassza, hanem közös nevezőre hozza a szülőket és a gyerekeket” – mondta Baráth Péter, a Vodafone Magyarország márkaigazgatója. „Ezt a célt szolgálják Family tarifa csomagjaink, valamint a most elindított digitaliscsalad.hu oldal is” – tette hozzá.

Mivel Magyarországon még nagyon sok családnak okoz problémát, hogy a szülők és gyermekek digitális ismeretei meglehetősen eltérő szinten vannak, ezért a lap nem titkolt célja, hogy elősegítse a generációk közeledését is.

A mobil eszközök használata a mindennapjaink részévé vált és nagyon fontosnak tartjuk, hogy ezek készség szintű, megfelelő és biztonságos használatát már gyermekkorban minél többen elsajátíthassák, mondta R. Tóth Zsuzsanna a Vodafone Magyarország HR vezérigazgató-helyettese a kerekasztal beszélgetésen. Mint mondta, a Vodafone a Digitális Iskola Programon keresztül próbál abban segíteni, hogy minél több hátrányos helyzetű diák számára legyenek elérhetőek a mobil eszközök és azok biztonságos használata.

Till Attila, a TV2 műsorvezetője többek között a saját tapasztalatiról beszélt, mint elmondta: „a Tiszta szívvel című legújabb filmem forgatása alatt tapasztaltam meg, hogy egyrészt munka közben sem érdemes tiltani a mobileszközök használatát, másrészt pedig, hogy a digitális bennszülöttek – mint például Fenyvesi Zoli, a kerekes székes főszereplő –, az a mobiltelefon folyamatos használata mellett is képes rám figyelni.”

A www.digitaliscsalad.hu tesztekkel, videókkal, ismert emberek, gyakorló szülők valamint internetes szakértők tanácsaival és javaslataival igyekszik elősegíteni a családok közös internetezését, bemutatva, hogy mire használják a gyerekek a szüleik számára ismeretlen alkalmazásokat, mit látnak és mihez szólnak hozzá a közösségi oldalakon.

Az oldal emellett olyan témákkal foglalkozik, hogy hogyan oldható meg, hogy a családtagok ne maradjanak ki egymás életéből a kütyümánia miatt. Hol vannak és melyek azok a dolgok az interneten, amik abban segítenek, hogy a család ne csak az offline, de az online világban is együtt lehessen?

A www.digitaliscsalad.hu online magazint a Vodafone Magyarország hívta életre, az oldalt Gróf Anita vezetésével egy önálló szerkesztőség készíti.

Az Emoji Ballroom kiállítást az Erzsébet téren, a Design Terminál pavilonjában lehet megtekinteni. Kiss Miklós műveinek középpontjában az emojik, vagyis az hangulatfestő emotikonok állnak. Mivel az Oxford Dictionaries 2015-ben, először a történelem során egy piktogramot, pontosabban egy emoji-t választott az év szavának – a kiállításon 2015 darab emotikonnal ellátott labda tekinthető meg. A látogatók a labdákat el is vihetik, mindössze egy szóért, amelyet egy papírra kell írni és egy gyűjtőládába dobni. A kiállítás végén a legtöbbet leírt szó lesz a kiállítás, és egyben Budapest szava.