Kavita Shukla alig 12 éves volt, mikor megszületett fejében a FreshPaper ötletének magja. Shukla nagymamáját látogatta meg Indiában, ahol véletlenül beleivott a csapvízbe. Az aggódó nagymama, hogy megelőzze a bajt, fűszeres teakeveréket adott unokájának, aki így meg is úszta a csapvíz tartogatta gyomorbajokat. Ekkor jött rá először, hogy bizonyos fűszereknek antifungális (gomba ellenes) és antimikrobális (mikróba ellenes) hatásai vannak.
Fotó: Profimedia – Red Dot
Évekkel később a gyerekkori élményből zseniális találmány lett: Shukla előrukkolt a FreshPaper ötletével, ami egy fűszerekkel átitatott papírlap – ugyanazokkal a fűszerekkel, amiket annak idején nagymamája is használt. A papírlap állítólag képes négyszer tovább megőrizni a zöldségek és gyümölcsök frissességét, ami azért is kulcsfontosságú, mert a harmadik világbeli éhezéssel kapcsolatos problémák mellett a fejlett országokban hihetetlen mértékű az ételpazarlás.
A terméket Amazonról meg is lehet rendelni – ráadásul egy csomag (ami 1-2 hónapra elegendő) csak 10 dollárba kerül.