A nők már nem csak otthon akarnak és tudnak sikeresek lenni, hanem a munka területén is egyre magasabb pozíciókat látnak el. Napjainkban számos nő dolgozik a gazdaság, az IT, a humán szakmák területein szerte a világban. Mi a titka a sikerüknek? Mi minden kell ahhoz, hogy nőként valaki a munka területén maradandót tudjon alkotni? A világ legsikeresebb asszonyai, mint például Michelle Obama, egykori first lady, Susan Wojcicki, a Youtube vezérigazgatója, Anna Wintour, a Vogue főszerkesztője élete és munkássága jól jelzi, hogy a siker több tényezőn múlik, és kitartás, nyitottság, kemény munka és akarat nélkül nem lehetséges.
Ginni Rometty, az IBM vezérigazgatója szerint: „Olykor kockáztatni kell, ki kell mozdulni a komfortzónánkból, mert csak így tud tanulni és fejlődni az ember.”
Ennek szellemiségében folynak immár évek óta a Women Startup Competition Europe versenyek, amelyek kifejezetten olyan induló vállalkozások számára szólnak, amelyek élén hölgyek állnak. A versenyre való nevezés egyetlen feltétele, a csapat alapítók nemek szerinti harmonikus (50-50%-os) megoszlása, vagy a többségben női alapítói hányad. A versenyző csapatok Finnország, Lengyelország, Csehország, Anglia, Németország és Ausztria nagyobb városaiban és Magyarországon is először 2 perces „Elevator Pitch” keretében mutatják be a megvalósítás küszöbén álló vagy korai stádiumban lévő termék és szolgáltatás ötleteket, a visszajelzés és a döntőbe való, egyenes ági bejutás reményében. A verseny alatt professzionális mentorok segítik a felkészülést.
De miért is kellenek az ilyen megmérettetések a fiatal női vállalkozóknak? A válasz nagyon egyszerű, hisz a tanulásra és a fejődésre a legjobb terep a kihívást jelentő feladatok sikeres kipróbálása és megoldása. Ahogy Sheryl Sandberg, a Facebook operációs igazgatója is tanácsolja: „Nem csak álmodozásra van szükség, hanem tenni is kell azért, hogy az álmaink megvalósuljanak.”