Újabb példás intézkedés történt a brit Tesco háza táján, pedig már eddig is elég hálásak voltunk nekik: korábban ők szálltak szembe a pink tax-szel, mikor a férfi eldobható borotvákhoz igazították a női eldobható borotvák árát, most pedig újabb
feminista lépést tettek.
Fotó: Profimedia – Red Dot
A tamponadó a női higiéniás termékek indokolatlanul magas árazására utal, hiszen a legtöbb országban – például az Egyesült Királyságban is – a luxustermékek áfakulcsával árulják ezeket az egyébként nők számára elengedhetetlen holmikat. A Tesco most 5%-kal csökkenti a termékek árát, így közel 100 termék (tamponok és betétek) lesz elérhetőbb a nők számára.
Ez az 5% persze tényszerűen nem jelent olyan hatalmas spórolást, – a 2.10 fontos tampon például így 2 font lesz, ami évi 1.20 font megtakarítást jelent csupán – de az intézkedés mögött húzódó elv nagyon is fontos. Több feminista szervezet pedzegette már, hogy a női higiéniás termékeknek alanyi jogon kéne járnia a nőknek, hiszen senki nem választhatja meg, hogy menstruáljon-e. Bár ez egyelőre távoli célnak tűnik, addig is az is nagy siker lenne, ha legalább nem minősülnének luxuscikkeknek ezek a holmik.