Aztán már a jó építési szakemberek (kőművesek, villanyszerelők, burkolók) és a gyártásból a megbízható munkások is. Most már ott tartunk, hogy a rossz munkások is hiányoznak. Nem régiben egy HR-konferencián járva egy HR-est azt mondta, hogy ő már bárkit felvesz, akinek van pulzusa!
És miközben itt az óriási munkaerőhiány, van egy igen nagy szegmens, akiről alig van szó a munkaerőpiacon. Ezek pedig a kisgyermekes édesanyák. Miközben a munkaerőpiac megfeledkezik róluk, számos olyan készségre (multitasking, empátia, együttműködés, hatékony időgazdálkodás, asszertív kommunikáció) tesznek szert az otthon töltött idő alatt, amivel a munka világában egyértelmű előnyük lenne. De miért csak lenne? Azért, mert alig látszanak. Sokan közülük megtanulják, megszokják a háttérbehúzódást, alig vagy semennyire sem használják az énmarketing (selfbranding) eszköztárát.
A work.buzz fejlesztője a kismamák márkaépítésének támogatását tűzte ki zászlajára. A work.buzz egy olyan lehetőség, ahol megmutathatják a kismamák magukat (design önéletrajzokat készíthetnek, nyilvános oldalt kreálhatnak).
Az alapítók egyike maga is kétgyermekes édesanya, aki évek óta szabadúszóként dolgozik. (Példaként az ő nyilvános oldala a work.buzzban: https://work.buzz/lilla.kiss)
De ez csak az egyik ok. A másik, hogy anyaként folyamatos egyensúlyozás az élet a munka és a család között. Kézenfekvő megoldás lenne a sokkal rugalmasabb időbeosztást lehetővé tevő szabadúszás, de Magyarországon – bár egyre növekvő számban – még mindig kevesen élnek a lehetőséggel.
Az alapítók ezt a létformát szeretnék népszerűsíteni „Az év szabadúszója versennyel” is, amelyen külön kategóriában versenyezhetnek az anyukák az Év szabadúszója kismamája címért.
Bővebben a pályázatról ITT olvashatsz!