Színes újdonságokkal nyitott a legnagyobb Lush üzlet

2015. május 18.
A Lush április 24-én nyitotta meg világviszonylatban is legnagyobb üzletét Londonban. Az új,Oxford Streeti bolt debütálásán mi is ott jártunk, és rengeteg, több értelemben friss, színes és izgalmas újdonság mellett a hihetetlenül közvetlen és közlékeny tulajdonosokkal is megismerkedhettünk.

A Lush Fresh Handmade Cosmetics Európa legforgalmasabb bevásárlóutcájában nyitotta meg világhálózatának legnagyobb üzletét, amely ezzel a Lush boltok zászlóshajója lett. A hivatalos megnyitóra mi is eljutottunk, számos nemzetközi újságíróval egyetemben. A nyitónapon nem volt hiány a brand tulajdonosaiból és márkahű, aznap elsőként, valamint kedvezményesen vásárló eladókból sem. Előbbiek nem csupán szívesen mesélték a fejlesztési fázisokról, hanem a tömegben elvegyülve vezettek végig bennünket a háromszintes, 880 m2-es új üzletben, ami egyébként 13-szor nagyobb, mint egy átlagos méretű Lush bolt a világ bármely részén (49 országban 925 bolt van).

Egyik kedvencünk közülük Mark Constantine, a Lush társalapítója és ügyvezető igazgatója volt, aki, ha kellett, bőszen szappanozta az érdeklődők kezét egy-egy új modellel, de szívesen és nagy lelkesedéssel mesélt az üzlet liftjének zenei aláfestésről is, amit Mark kedvenc madárcsicsergéseiből vágtak szépen össze.

Mindemellett az ügyvezető kitért az egyre jobb eladási adatokat felmutató branddel kapcsolatos jövőképére is. „Az, hogy London központjában megnyithatjuk ezt a fantasztikus üzletet, hab a Lush 20. születésnapi tortáján. Az emberek néha elfelejtik, mennyire különbözik a Lush a többi kozmetikai cégtől. Amit gyártunk, azt mi magunk találjuk fel, mégpedig egy olyan iparágban, ahol nagyon nem gyakoriak a találmányok. Friss termékeket készítünk tartósítószer nélkül vagy minimális tartósítószerrel egy olyan iparban, ahol az a szokás, hogy a termékeket évekig tárolják, mielőtt a boltokba kerülnek. Azonban idén példátlan és elképesztő támogatást kaptunk a brit vásárlóktól. 2015 első negyedévében 104 brit boltunkban 46%-os volt a forgalomnövekedés (összehasonlításképpen: a British Retail Consortium növekedési rátája márciusban 3,2% volt).Ahogy végignézek a gyönyörű, friss termékeken ebben a csodálatos boltban, arra gondolok, milyen szerencsés vagyok, hogy része lehetek egy ilyen izgalmas, innovatív és eleven üzletnek.”

Bővülő választék

Minden termékcsoportot, a hajápolástól és a fürdőtermékektől kezdve a bőrápolásig és a sminkig sok új termékkel bővítettek, ami összesen több mint 200 új terméket, új csomagolást és kiszerelést jelent. Mindez először kizárólagosan az Oxford Streeti Lush bolt megnyitóján volt elérhető, de a következő 18 hónapban fokozatosan viszont láthatjuk majd őket más országok Lush üzleteinek polcain is. A rengeteg színes újdonság közül a legizgalmasabbak számunkra a különböző ízesítésű fogmosótabletták és a szivárvány minden színét pordukáló új fürdőgolyók voltak, de a dekorkozmetikumok terén is akadt pár különösen szerethető darab, így a többféle árnyalatban kapható szemöldökkréták, vagy a gyönyörű, intenzív színt adó és háromszögű szemhéjfesték-tömböcskék.

Az új üzletben egyébként egy négy kezelőszobás Lush Spa is helyet kapott, ahol három fázisú rituáléval van lehetőség szépülni, hihetetlenül jó atmoszférájú helyiségekben, mindezt úgy, hogy hónapok munkájával összeállított „relaxáló zene” szól a háttérben. A The Planets kezelést kifejezetten a Lush Oxford Street megnyitására dolgoztak ki, lényegében egy háromórás, elmélyülésre hívó kényeztetés, utazás múlton, jelenen és jövőn keresztül, melyben naprendszerünk 7 bolygója kap szerepet.

A hírnéven túl

Az egynapos megnyitón ez dolog biztosan kiderült számunkra. A kreatív és innovatív márka nem csak a fanatikus természetes kozmetikum- és illatimádók kedvence, hanem őszinte a lelkesedés iránta a dolgozók, a tulajdonosok, illetve a boltnyitón szinte teljes létszámban megjelenő családtagok részéről is. A 20 évvel ezelőtt alapított Lush titka valószínűleg csak részben rejlik a vezérelveiben, vagyis az innovációban és az etikában. A szerethetőség, kedvesség, gyengédség mind-mind visszatérő elem a termékek csomagolásában, kivitelezésében, elnevezéseben (van például olyan termék, amit egy elhunyt, szeretett munkatársukról neveztek el) vagy éppen alapanyagaiban.

Az innováció szerepe persze megkérdőjelezhetetlen a siker tekintetében, a Lush forradalmian új szépségápoló termékeket alkotott, ezek közé tartoznak a pezsgő fürdőbombák, a zuhanyzselék és a szilárd samponkorongok. Mindig hangsúlyt fektetnek az olyan friss összetevők felhasználására, mint a bio gyümölcsök és zöldségek.
A Lush emellett szigorú állatkísérlet-ellenes elvet követ, és támogatja a fair trade, valamint a community trade kezdeményezéseket, de vezető szerepet játszik a kozmetikai iparban a túlcsomagolás elleni küzdelemben is.