Mesélj arról, hogyan kerültél a szépségipar szolgálatába
Ez egy igazán régi történet. Amióta az eszemet tudom érdekelt az ember, de legfőképpen az emberi lélek, a harmónia, a szépség és ezek kapcsolata. Stockholmban töltött éveimben aztán az élet, a sors vagy nevezhetjük bárhogy, tálcán kínálta a lehetőséget, hogy ez irányba elinduljak. Először egy nemzetközi szépségterapeuta iskolában tanultam, majd szinte azonnal aromaterápiával és természetgyógyászattal kezdtem el foglalkozni. Nem is volt lehetőségem más irányba menni, annyira sima volt az út és kifejezetten jól éreztem magam benne. Állandó izgalomban tartott és válaszokat kerestem magamban arra, hogy egy-egy ránc, bőrelváltozás miről tanúskodik, és hogyan lehet a szépségápolási termékekkel megtámogatni a létet, a szépséget. Imádom a természetet, a csendet, a nyugalmat. Nem sok idő telt el és rájöttem, hogy csak a természetes anyagoknak van hosszantartó hatásuk. Éreztem, értettem az anyagokat, azok szinergiáját. Tettem a dolgom és hirtelen eltelt 25 év – nem is igazán a szépségipar, hanem inkább az ember és a szépség szolgálatában.
Mikor és milyen körülmények között alapítottad a márkát. Honnan jött az ötlet?
Őszintén megvallva a tanulmányaimat csak magam miatt, kielégíthetetlen kíváncsiságom és tudásvágyam miatt folytattam. Szó sem volt arról, hogy a szépségterápiát én tanítsam, arról meg végképp nem, hogy saját márkát alapítsak. Azonban, ahogy teltek az évek, az élet úgy döntött, mégis erre vagyok hivatott. A tanítványok hirtelen mellém szegődtek, tanulni vágytak, én meg belső hang sugallatára észrevétlenül tanítottam, akkor is, amikor azt gondoltam, nem ezt teszem.Emlékszem egy gondolatra Hamvas Bélától, ami akkortájt került a kezembe: “A tudás csak akkor válik fénnyé bennünk, ha átadjuk.” Ez annyira megtetszett, így betettem a jegyzeteim elejére, holott akkor még egyáltalán nem érzetem magamra érvényesnek. A mai napig ott szerepel, azt hiszem, ez egy szép égi üzenet volt. A márka pedig azért született meg, mert annyi inspiráció volt bennem, annyi lendület, hogy éveken át nem aludtam éjszakánként, csak kísérleteztem és írtam a tapasztalataimat. Nagyon intenzív időszak volt. Először létrejött a Panarom, mely az aromaterápiás vonalat képviseli, majd pár évre rá az Adrienne Feller, amely a professzionális, prémium szépségápolást.
Miért pont az illóolajokra esett a választásod?
Ennél a kérdésnél megdobban a szívem. Ha egyszerűen szeretnék válaszolni, akkor csak annyit mondanék, hogy azért mert szeretem őket. Ezek az olajok olyan csodálatos anyagok, amit csak a természet képes létrehozni. A növények kvintesszenciái, melyekben benne van minden, amit egy növény adni tud, amit üzenni akar az embernek.
Intelligens anyagok, melyek ott és akkor fejtik ki a hatásukat, ahol szükség van rájuk. Olyan anyagok, melyek több ezer éve szolgálják az embert, az egészségét, szépségét, spirituális fejlődését. Megismételhetetlen, éterikus anyagok, melyek erőteljesen hatnak fizikai- és lelki szinten. Minden pillanatban, amikor velük dolgozom, eláll a lélegzetem azon, ahogy működnek, ahogyan hatnak. Abszolút helyük van a szépségápolásban. Nem ismerek más olyan anyagot, ami ilyen mértékben, ilyen erőteljesen képes kisimítani a ráncokat, megőrizni a fiatalságot, elmulasztani a bőr problémákat, mint az illóolajok.
Mi a készítmények jellemzője?
Magyar cég vagyunk, így a termékeink előállításánál külön gondot fordítunk arra, hogy főként magyar alapanyagokat használjunk. Magyar termálvizet, mely kivételesen gazdag bőrszépítő ásványokban, különleges növényi kivonatokat, mint az antioxidáns hatásáról híres kékszőlő-, a homoktövis kivonat, rügykivonatokat és kivételesen magas hatóanyagtartalmú növényi olajokat. A termékeink egyedülálló összetevői a prémium minőségű, bevizsgált illóolajok és virágesszenciák, melyeket egyedi szinergikus összetételben használunk.
Kozmetikumainknál a fizikai hatáson túl a lelki hatásra is figyelmet fordítunk. Nyugodtan mondhatom, hogy a termékek az egész embert szólítják meg.
Mi a márka hitvallása?
Akár férfiak, akár nők vagyunk, csak a legnemesebb, a legjobb anyagot használhatjuk bőrünk ápolására, szépítésére. Ebben nincs kompromisszum.
Honnan szerzitek be az alapanyagokat?
Minden alapanyagunkat a lehető legjobb helyekről szerezzük be. Számos alapanyagunk magyar földből, magyar termelőtől kerül hozzánk, de vannak olyan különlegességeink, melyek a világ más helyein őshonosak, ezeket természetesen azokról a helyekről vesszük meg. Ami minden alapanyagunknál közös kritérium – származási helytől függetlenül, hogy felhasználás előtt mindig szigorú ellenőrzésen mennek át. A legjobb beszállítót megtalálni nem egyszerű, mert nemcsak az számít nekünk, hogy milyen alapanyagot árul, hanem az is, hogy milyen az emberi hozzáállása. Ezeket a tényezőket mind fontosnak tartjuk ahhoz, hogy a legjobb végtermék szülessen.
Melyek az ikonikus termékek, melyek a legkedveltebbek a vásárlók körében?
Nagy büszkeséggel mondhatom, hogy rengeteg termékünk örvend népszerűségnek, nehéz kiemelni közülük egyet is, főként nekem, hiszen mindegyiket a gyermekemnek tekintem. Ha mégis rá kell mutatnom néhányra, akkor a PANAROM termékek közül a Napsugár kenőcsöt és a Leo varázsolaját említeném, az ADRIENNE FELLER termékek közül pedig a Hungarian Spring és a Pour Homme termékeket, melyek az ásványokban oly gazdag Széchenyi termálvizéből készültek.
Mire vagy a legbüszkébb?
A fantasztikus munkatársaimra és a tanítványaimra. Annyira jó érzés látni, hogyan formálódnak az emberek attól a pillanattól kezdve, hogy ebbe a fantasztikus világba belépnek. Büszke vagyok az illóolajokkal való szövetségemre. Ezt még talán soha nem fogalmaztam meg így.Szerető és rendkívül támogató család vesz körbe, ez is örömmel és megelégedettséggel tölt el. Továbbá, ha ránézek a polcokra, akkor elmondhatatlan jó érzés látni a termékek sorát, amelyek az elmúlt évtizedekben születtek és mások örömére vannak.
Hol és hogyan lehet beszerezni a termékeket?
Mindkét márkánk elérhető saját webshopjainkon keresztül. Az ADRIENNE FELLER termékeket kozmetikusokon, a PANAROM A termékeket aromaterapeutákon keresztül forgalmazzuk. A márkákat képviselő szakembereket szintén a honlapjainkon lehet megtalálni.
Milyen trendeket látsz ma Magyarországon a vásárlói szokásokban?
Az elmúlt években nyilvánvalóvá vált, hogy változásra van szükség és ez a változásra való igény a szépségápolás területén is megszületett a vásárlók körében. Egyre fontosabbak a természetes és igaz alapanyagok. Ez az igény főként a középrétegben és az értelmiségi fiatalok körében figyelhető meg. Ma már trendi tudatosnak lenni és ez így is van rendjén.
Milyen trendeket látsz világ szinten a kozmetikumok fejlesztésében?
Két teljesen ellentétes irányban fejlődik a kozmetológia. Az egyik a szintetikus anyagok, gépek használatát és a plasztikai beavatkozások hétköznapi bevonását preferálja a szépségápolásban. Itt úgy látom nincs határ. A másik pedig a természetes alapanyagok alkalmazása. Ez utóbbi soha nem látott tempóban növekszik és hódít teret magának. Nem csoda: Annyi ember szembesült kellemetlen tünetekkel a sok szintetikumtól, amelyek táplálkozás, kozmetikumok útján jutottak a szervezetbe, hogy azonnali választ, megoldást keresnek. Így jutnak el a szintetikustól a természeteshez. Az élet – így vagy úgy, de – mindig rávezet a helyes útra.