Erőszakmentes szépség – cruelty free kisokos

2017. szeptember 13. |

Kozmetikumok és erőszak? Első hallásra akár furcsának is tűnhet a kettő közötti kapcsolat. Az egyre inkább előretörő cruelty free mozgalom békés alternatívát kínál, ha fontos számunkra, hogy az általunk használt kozmetikum ne csak színes-szagos, hanem garantáltan állatkísérletmentes is legyen. Íme egy kisokos az októberi Marie Claire cruelty free cikkéhez.

Vegetáriánus kozmetikum: Az előállításához nem használnak fel olyan alapanyagot, amelyet állatok megölésével, feldolgozásával állítanak elő.

Vegán kozmetikum: Ezekben a szépségipari termékekben nincs semmiféle állati eredetű alapanyag, így tejtermék, méz vagy tojás sem.

Cruelty free kozmetikum: A „kegyetlenségmentes kozmetikum” megjelölés nem az összetevőkre, hanem arra utal, hogy az előállítás során az adott terméken nem végeztek semmiféle állatkísérletet.

In vitro tesztelés: Kémcsőben vagy Petri-csészében végzett kísérleti technika. Ekkor nem élő szervezeten belül (in vivo), hanem azon kívül történik a kísérleti folyamat. Nem csak sokkal olcsóbb, hanem esetekben sokkal egyértelműbb eredményeket hoz az in vitro tesztelés.

RHE-modellezés: Az állatkísérletek kiváltásához az egyik legfejlettebb technika a 3D-s rekonstruált emberi bőr (Reconstructed Human Epidermis) modellje, mellyel nagyon pontosan lehet szimulálni az emberi bőr viselkedését, így Európában már csak ezt használják kozmetikai tesztelésre.

Greenwashing: Kozmetikai ipari trend, egy-egy növényi eredetű, jól hangzó alapanyag használata egy teljesen átlagos formulában, amellyel csupán a tudatosság látszatát keltheti a termék. A trendi alapanyagot (pl. jojobaolaj vagy avokádó) általában hangsúlyozza a címkén az adott márka.

Ethical buying: Az etikus vásárlás része a környezetbarát csomagolás és az alapanyagok, de ez nem teljesen ugyanaz, mint a cruelty free vagy a vegán kategóriák. Például a pálmaolaj ugyan növényi eredetű olaj, de nagy ökolábnyomot hagy.

Zero waste: A “Nulla hulladék” életmód alapja, hogy a tudatos életmódot élők nem csak a megvásárolt termékeiket nézik meg alaposan, hanem annak a csomagolására is figyelnek, így csökkentve az ökolábnyomot. A hulladékmentes vásárlásnál remek alternatívák a csomagolásmentes termékek, az újrahasznosítható vászonszatyrok vagy a lebomló, többször használatos csomagolások.

A teljes cikket a Marie Claire októberi számában találod.

Fotó: Lush/Fighting Animal Testing Campaign, Brussels–Richard Skins

Szólj hozzá te is!

Kapcsolódó cikkek

Még több Szépség

Stohl Luca szépségtitkai bőrápolás

Stohl Luca szépségtitkai

Így állj neki hámlasztani ősszel! aha sav

Így állj neki hámlasztani ősszel!