A számítógépes technika fejlődése és a CGI (Computer-Generated Imagery, számítógéppel létrehozott képek) terjedése elhozta a virtuális modellek korát, ahol mesterségesen „megkreált” személyiségű, külsejű manökenek küldik a mosolyukat a nagyvilág felé. A sort még 2018-ban a Balmain divatház nyitotta meg tavaly nyáron, amikor is aktuális kampányában három mesterségesen előállított kampányarccal hirdette luxustermékeit. A többnyire Gigi Hadid és Kendall Jenner szintű modellekkel dolgozó brand forradalmi lépése átrendezheti nem csak a közösségi médiás influencer-tábort, hanem akár a jól menő modellek sorát is, robotmodellek formájában teremtve új konkurenciát számukra.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Balmain Virtual Army trió tagjai – Shudu, a világ első digitális szupermodellje, és két társa, Margot és Zhi – nem számítanak magányos farkasoknak e téren. A virtuális influencer Lil Miquela, 1,5 millió, míg a BLAWKO néven futó kollégája 136 ezer követővel büszkélkedhet. A Bermuda nevű virtuális celeb pedig mintegy 126 rajongót tud felmutatni. Egész meggyőző számok ezek abban a korban, amikor hasonlóan magas Instagram rajongói táborral már bárki könnyedén lehet márkák arca. Itt csupán annyi a különbség, hogy nem áll hús-vér személy a virtuális vonások mögött. Kíváncsiak várjuk a folytatást, vagyis, hogy a virtuális modellek száma megugrik-e a jövőben, és hasítanak-e ki egy komolyabb szeletet a kampányfotózások, -filmek világából…
A bejegyzés megtekintése az Instagramon