Fenntarthatóság és befogadás
A faji és életkori megkülönböztetésen alapuló szépségábrázolás jelentős felháborodásokat keltett az elmúlt években – a kozmetikai iparban is. Ennek ellenpólusaként a skin positivity, vagyis a természetes szépség ünneplése is szerencsére erőre kapott, és szerepe még fontosabb lesz a jövőben. Azoknak a vállalatoknak, amelyek versenyképesek akarnak maradni, jelentős mértékben hozzá kell járulniuk a sokszínűséghez és az inkluzivitáshoz.
A szépség és a fenntarthatóság kapcsolata is kiemelten fontos lesz a fogyasztók számára: azoknak a kozmetikai termékeknek lehet jövője, melyek ökológiailag fenntarthatók, például újratölthetőek vagy újrahasznosítható anyagokból készül a csomagolásuk. Nagyszerű példa erre a micélium, vagyis a gombafonalak szövedéke, amelyhez – mint a jövő csomagolóanyagához – nagy reményeket fűznek a kozmetikai iparágban is.
Mentális jóllét
A pandémia nagyban megváltoztatta a fogyasztók gondolkodását a testi és lelki egészségről, valamint a környezethez való viszonyukról. De az is érdekes, hogy ezzel a tudatossággal párhuzamosan megszületett a vágy olyan termékek iránt, amelyek nemcsak funkcionálisak, hanem valamilyen élményt, kényeztetést, luxust hoznak a mindennapokba. A szépség és az egészség ezen szintézisén keresztül az egyik legnagyobb trend jöhet létre, amely fel fogja pezsdíteni a szépségipar világát a következő öt évben – ez nem más, mint a belső jóllét és az elégedettség iránti vágy.
Újdonságként megjelenik az anti-stressz bőrápolás, amely a fogyasztók mentális állapotára reagál, és megoldást nyújthat a 21. század egyik legnagyobb veszélyére – a stresszre. A stressz ugyanis nagyban befolyásolja hormonális egyensúlyunkat, az alvás minőségét, és idővel látható nyomokat hagy a bőrön.
Minőség és hosszú élettartam
A tartós megoldások okos vásárlási döntésekhez vezetnek. Az emberek a jövőben inkább több pénzt fektetnek be olyan minőségi termékekbe, amelyek hosszú évekig működnek. Az olyan tényezők, mint a hatékonyság, a praktikum, a funkcionalitás és a tartósság új impulzusokká és fontos tényezővé válnak a vásárláskor. Így előtérbe kerülhet a ma oly divatos „mindent akciósan” gondolkodás helyett a „megfelelő ár-érték arány” iránti igény.
A technológia és a szépség ötvözése
A testreszabhatóság iránti vágy új megoldásokat hív majd életre. A következő öt év a személyre szabható kozmetikai termékekről fog szólni, amelyek a mesterséges intelligenciát (AI) és a kiterjesztett valóságot (AR) használva számos innovatív változást hoznak magukkal. Például egyes készülékek már elemezni képesek a felhasználó arcáról készült friss fotókat, hogy analizálják a bőr állapotát, majd az eredményt értékelve testreszabott arcápoló krémet hoznak létre.
Nem marad le a tudomány sem, amely új megoldásokat hoz a bőr hidratálásának területén. A „hidratáció új királynője” a poliglutaminsav lehet, amely akár négyszer több nedvességet képes raktározni, mint elődje, a hialuronsav.
A hazai védelme
A jelenleg tapasztalható egészségügyi válság miatt a helyi márkák még nagyobb befolyásra tesznek szert. A helyi és kisvállalkozások egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a fogyasztók körében, akik a lokális termékek megvásárlásával fejezik ki támogatásukat a hazai vállalatok iránt. Az adott piac fogyasztói és felhasználói hamarosan már a reklámkampányok aktív szereplői is lehetnek, a terméket használva és bemutatva a közösségi felületeken. A tendenciát felgyorsítja a digitalizáció és a közösségi média, amelyek ideális környezetet biztosítanak ehhez az új fajta kapcsolathoz.
Forrás és fotó: Foreo