Jessica Alba, a legokosabb sztáranyuka

2014. augusztus 08.
Jessica Alba nem csak egy gyönyörű, fiatal színésznő, de két gyermekes anyuka is, aki tudatosan építgeti főként babaholmikat árusító cégét. Olyannyira, hogy a cég bevétele évről évre növekszik, miközben a mai napig sikerült megtartania a barátságos, emberközeli és környezettudatos szemléletmódot. Utánajártunk a sztáranyuka sikereinek.

A 33 éves színésznő – aki egyébként az új Sin City film sztárja – még 2012-ben alapította a The Honest Companyt Christopher Gavigannel. A cég lényegében természetes anyagokból készült pelenkák online árusításával indult, de azóta már kinőtte magát, és mindenféle környezetbarát babaápolókat, testápolási termékeket és háztartási szereket is kínálnak. Az első évben Alba cége 12 millió dollárt kaszált, 2013-ra ez az összeg 60 millióra nőtt. Idén a The Honest Company bevétele már elérte a 100 millió dollárt, amihez valószínűleg nagyban hozzájárult az is, hogy a cég termékeit már nem csak online, de néhány nagyobb áruházban, például a Target-ben is megvásárolhatjuk.

De vajon hogy lehet, hogy a csinos sztáranyuka az üzlet világában is ennyire sikeres? A Forbes szerint valószínűleg úgy, hogy betartotta ezt az öt fontos üzleti alapszabályt:

1, Maradj eredeti
Jessica Alba két gyermekes anyukaként olyan céget alapított, ami saját, személyes igényeit elégíti ki. Ő maga is saját vásárlói körébe tartozik. Mikor a cég videójában elmondja, hogy szülőnek lenni fárasztó és megterhelő, az ember igazán elhiszi neki, hogy ő is nap, mint nap bébiételben tocsogva, koszos pelenkahegyek alatt próbálja túlélni a napot.   

2, Használd a sztárságot okosan
Alba visszafogott, elegáns stílusa igazán követendő példa. Semmi botrány, semmi túlzás, épp ezért a fiatal háziasszonyok és anyukák is könnyedén azonosulhatnak vele. 

3, Ne használd ki a gyerekeidet
Persze kevés aranyosabb van, mint egy szép sztáranyuka angyali gyerekeivel, de nem kell azokat a szegény kicsiket állandóan kirakatba tenni azért, hogy anyunak több pénz álljon a házhoz. Jessica Alba szerencsére nem hurcolja minden fotózásra a 6 éves Honor Marie-t és a 3 éves Haven Garnert.

4, Legyen stratégiád
A cég nevétől kezdve a kereskedelmi partnereik listájáig minden arra utal, hogy a The Honest Company egy nagyon jól körülhatárolható szemléletmódot képvisel. Ahelyett, hogy Alba és Gavigan a nevüket adták volna egy márkához, úgy döntöttek, hogy ők maguk állítják elő a termékeket, úgy, ahogy szeretnék, így teljes mértékben azonosulni tudnak a céggel. 

5. Ne sajnáld az időt és a pénzt a jótékonyságra
A The Honest Company már a kezdetek óta figyelmet fordít a jótékonykodásra. Az elmúlt években összesen 540,000 terméket ajándékoztak el rászorulóknak. Sőt, van egy olyan projektjük is, melynek keretei közt minden megvásárolt gyerekágy mellé kap egyet ajándékba egy szegény család.