A Central Médiacsoport teljes portfóliójának részvételével indította el Stop Abúzus elnevezésű kampányát, amelyben szakmai partnerével, a Hintalovon Alapítvánnyal együtt szeretnék az internetes zaklatás és verbális bántalmazás megfékezésének fontosságára felhívni a médiafogyasztók figyelmét.
A tavasszal bevezetett online oktatás, illetve a járványhelyzet okozta korlátozások miatt az elmúlt hónapokban fokozódott a hazai lakosság számítógép-használata. Mivel így nőtt a társadalom internetes aktivitása, a bántalmazás veszélye is felerősödött. Az online abúzus első sorban a napi több órát a világhálón „lógó” kamaszokat, de a sajtó munkatársait, valamint a közéleti szereplőket is érinti. Így a kezdeményezéshez számos ismert ember „adta az arcát”: dr. Almási Kitti, Borbély Alexandra, Mihalik Enikő, Trokán Nóra, Pataki Ági, Rúzsa Magdolna, Szabó T. Anna, Geszti Péter, Grecsó Krisztián, valamint Majoros Péter Majka is fontosnak tartják, hogy oktatással és tanácsokkal javítsunk a netes kultúránkon.
Októberi címlapsztárunk, Mihalik Enikő is csatlakozott a kampányhoz:
A többi videót megtalálod a noklapja.hu/stopabuzus oldalon!
Dr. Gyurkó Szilvia, a Hintalovon Alapítvány szakmai vezetője aggasztónak tartja, hogy sok szülő gyakran csak akkor veszi észre, hogy baj van, amikor a gyermek már komoly tüneteket produkál. „Egy-egy bántó komment elolvasásakor ugyanaz az agyterület aktivizálódik, mint amikor valaki pofont kap. Minden szülő vegye ezt komolyan, és próbáljon kialakítani olyan légkört, amelyben a gyerek el meri mondani, ha bántják” – nyilatkozta a Hintalovon alapítója.
„A három évvel ezelőtti Európai Filmdíjjal nagyon váratlanul jött a hírnév is, és azt hiszem, nem tudtam kezelni. Csúnya dolgokat írtak rólam, nem is a színészi munkámról, hanem keményen személyeskedtek. A legfájdalmasabb, amit olykor a külsőmről vagy a magánéletemről jegyeznek meg. Ezek a dolgok nálam nagyon mélyre tudnak menni” – árulta el Borbély Alexandra.
„Kifejezetten gyávának tartom azokat, akik üzengetésben élik ki a beteg lelkivilágukat” – nyilatkozta a témában Geszti Péter, aki az egyik új szerzeményét is a kampány rendelkezésére bocsátotta. Mihalik Enikő szerint a negatív kommentet írók abban a tudatban vannak, hogy a sértő véleménynyilvánítást követően megkönnyebbülnek. Ám szerinte ezzel kicsit sem lesz jobb az életük. Majka pedig kerek perec kijelentette: a legnagyobb baj az, hogy attól, mert valaki közismert, sajnos könnyű céltáblává válik. „Egy közszereplőről bárki bármit mondhat, a nap minden percében, a nagy nyilvánosság előtt, arctalanul. Nekem nincs mit takargatnom, egy kommentet sem törlök” – jelentette ki a műsorvezető-rapper.
A Central Médiacsoport teljes portfóliójának részvételével – és a Hintalovon Alapítvány szakmai támogatásával – zajló Stop Abúzus kampánnyal a kiadó nem csupán a problémára próbál rávilágítani, hanem arra is törekszik, hogy a nagyon sok családhoz, szülőhöz eljutó termékein keresztül gyakorlati segítséget is nyújtson a zaklatások számának csökkentése érdekében. Ezért a www.stopabuzus.hu oldalon összegyűjtve is elérhetővé teszik a témában készített cikkeket, videós tartalmakat, valamint a gyermekjogi szakértők által összeállított kézikönyvet is.