A Selfridges gendersemleges részleget indít

2015. február 05.
A nemekhez kötődő sztereotípiák lebontását célzó törekvések egyre nagyobb figyelmet kapnak, nem csoda hát, hogy a híres brit luxusmárka, a Selfridges is az androgün szépségnek akar hódolni gendersemleges kollekciójával.

Az elmúlt években felerősödtek azok a hangok, melyek a nemek közötti egyenlőtlenség eltörlését, és a nemekkel kapcsolatos, sokszor begyöpösödött társadalmi konvenciók eltörlését követelik. Most a londoni luxusmárkát, a Selfridgest is megértintette a haladás szele, ugyanis Agender néven, uniszex ruhákat árusító, gender-semleges részleget indítanak.

„Szeretnénk egy olyan utazásra hívni vásárlóinkat, ahol korlátok és sztereotípiák nélkül vásárolhatnak és öltözködhetnek” – írja nyilatkozatában az üzletlánc. „Egy olyan helyet szeretnénk megteremteni, ami nincs átitatva irányadó értékekkel és elvekkel a nemekre vontakozóan, ahol a divat, a önkifejezés tiszta formája lehet.”

A Selfridges persze nem az első a sorban, és bizonyára nem is az utolsó. A Gucci kifutóján a lányok férfiruhákban vonultak fel nem régiben, az Acne pedig 2015-ös őszi/téli kollekciójában „Gender Equality” feliratú sálakkal kampányol a nemek közötti egyenlőségért.

A Selfridges Agender nevű pop-up kollekciója március elsejétől április végéig lesz majd kapható az üzletekben, de talán már nincs messze az az idő sem, mikor végleg megszűnik a férfi és női osztály.

Via DazedDigital