Az így készülő divatfilmekre jellemző, hogy sokkal inkább az újító, különlegesebb megoldásokat használják, és az alkotásokat külön erre specializálódott filmrendezők készítik. Alkotásaikat a világ vezető divathetein zártkörű exkluzív partikon mutatják be a világsztároknak és a nemzetközi divatszakma vezetőinek.
Renzo Vasquez Londonban élő brazil származású divatfilmrendezővel a karrierjéről, a divatiparról és a világsztárokról kérdeztük, akikkel dolgozott.
Hogyan kerültél a divatfilmek világába?
Korábban Brazíliában dolgoztam, és világmárkáknak készítettem reklámfilmeket, ahol a szakma szinte összes vezető rendezője mellett forgattam. Ezt követően elkezdtem filmesekkel dolgozni, a filmkészítés kezdetétől az utómunkálatokig sok területet megismertem közelről, tévé- és webtartalomgyártásban is közreműködtem, valamint rendezőként díjnyertes nagyjátékfilmet is forgattam Amerikában. A divat mindig is érdekelt, főként azért, mert annyi különböző módon lehet kísérletezni az elkészült képekkel, ezért is költöztem a divat egyik fellegvárába, Londonba, és kezdtem el együttműködni tervezőkkel és divatfotósokkal.
Milyen forgatási élményekről tudsz beszámolni?
Minden forgatás egy újabb kihívás, csodálatosnak találom, hogy mennyit lehet kísérletezni a rendezéssel, a világítással, a kamerahasználattal és a szerkesztéssel. A világhírű luxuskalap-tervező Philip Treacynek készített divatfilmem például a tánc és a divat elemeit szőtte egybe, ebből nagyon lágy, finom film lett. A koreográfus segítségével minden modell külön táncmozdulatokat tanult meg, és minden egyes kalap bemutatáshoz más mozdulat társult.
(A film itt tekinthető meg)
Milyen világhírű divatmárkákkal, tervezőkkel és modellekkel dolgoztál együtt?
A Sunglass Hutnak készített reklámban a világhírű topmodellt, Georgia May Jaggert követtük Londonon keresztül, míg a brazil Marie Claire-nek a Trója és Becstelen Brigantyk sztárjával, Diane Kruger-el forgattam. Emellett készítettem filmet a híres férfi modell Ricki Hall-lal is, a Selfridges luxusáruházzal, a London College of Fashionnel, a Fashion Retail Academyvel és a British Fashion Awardson is.
Hogyan látod a divatfilmes szakma jövőjét?
A divatfilmeknek még sokat kell fejlődniük, de biztos vagyok benne, hogy a márkák majd kísérletezni akarnak ezzel a kreatív műfajjal, mert nemcsak a népszerűsítésben és a termékeik eladásában segít, hanem a brand identitását is nagyon jól építi. Ami engem illet, én jövőben is divatmárkákkal és tervezőkkel szeretnék dolgozni, és olyan filmes anyagokat előállítani, amelyek látványosak, de művésziek is egyben.
Szerző: Ravas Lili, Amy Newson