Grace Kelly – Hátsó ablak
Ki ne emlékezne a ragyogó szépségű Grace Kelly-re, amint a kifinomultság testet öltött szótári illusztrációjaként kémleli a gyanús eseményeket James Stewart ablakából. A legemlékezetesebb darab mindenképpen a francia tervező, Edith Head fekete-fehér kreációja: V-kivágású, a vállakat szabadon hagyó, egyszerű felső és fekete gyöngyökkel díszített, lágy esésű szoknya.
Tippi Hedren – Madarak
Egészen más hangulatot közvetít Tippi Hedren híres zöld kosztümje a Madarakból. Állítólag Hitchcock azért választotta ezt a színt, hogy Tippi karakterének hűvös, nyugodt kívülállását szimbolizálja vele. Egyes teóriák szerint azonban ez a zöld megegyezik a madárkalitkával, amit Hedren vitt magával a filmben – mintha a női főhős is kalickába zárt madár lenne.
Cary Grant – Észak-Északnyugat
Melyik hollywoodi nyikhaj mutat jobban egy egyszerű, de elegáns öltönyben, mint a jóképű Cary Grant? Semelyik. A Savile Row tervezte szürke öltöny úgy feszült a színészen, mintha ráöntötték volna – igazi időtlen sikk.
Kim Novak – Szédülés
Állíólag mikor Kim Novak kijelentette Edith Head jelmeztervezőnek, hogy nem tetszik neki a szürke kosztüm és fekete cipő, amit a filmben kéne viselnie, Head ezt felelte nevetve: „Menj, beszéld meg Mr.Hitchcockkal!”. A rendező pedig nem tágított: számára a szürke szín visszafogottságot, eleganciát és hűvösséget jelentett, és bár Novak elégedetlenkedett, végül a mesternek lett igaza: ismét egy ikonikus összeállítás került a vászonra.