Beszámoló a London Fashion Weekendről

2016. március 10.
A bejáratnál kígyózó sor és a levegőben szinte tapintható izgalom mutatja a London Fashion Weekend népszerűségét. Lengyel Leona, aki idén is kendőkollekcióját kísérte el a divateseményre, mesélt nekünk.

A világ minden pontjáról érkeznek divatimádók, celebek, bloggerek, stylistok, akik szeretnének első kézből értesülni a legújabb trendekről és egyúttal a tavaszi gardróbfrissítést is stílusos módon megejtik. Több mint 150 nemzetközi és angol divat márkától vásárolhatnak négy napon keresztül, közben pedig a szakma nagyjai tartanak előadásokat és a divatbemutatók világába lehet belekóstolni.

Idén több kezdő dizájner munkája is megtalálható volt az olyan óriások mellett, mint például Vivienne Westwood, Moschino, Balenciaga és Jimmy Choo. Immáron harmadik alkalommal állíthatom ki kendő kollekciómat ezen a rangos divateseményen. Munkáim érdekessége, hogy a mintadarabot mindig kézzel festem selyemre. Különböző kendőkötési tippeket szoktam adni az érdeklődőknek, ezúttal néhány lépésben megvalósítható turbánkészítést is bemutattam.

Feltűnő volt, hogy idén nagyon sok dizájner belecsempészte kollekciójába a kézművességet. A Florian London női táskákra speciális akril festékkel viszik fel a motívumokat. A Finsk cipőmárka extravagáns darabjai esetében a fából készült cipősarok szintén kézzel festett. A ruhák felületén is a hangsúlyos applikációk dominálnak.

Szakmai előadás keretén belül a Hello!Fashion Monthly magazin főszerkesztője, Jill Wanless és stylistja, Rachel Story ismertették a tavasszal várható trendeket. Szerintük feltétlen szerezzünk be legalább egy olyan ruhadarabot, ami rojtokkal díszített. A másik őrület pedig a nagy méretű masnik lesznek, amik a kiegészítőkön és a ruhákon is meg fognak jelenni. Ami pedig a színeket illeti, ha igazán bevállalósak vagyunk és nem szeretnénk a tömegbe olvadni, a boglárka sárga, fiesta vörös és a nagyon élénk zöld villanás árnyalatait is viselhetjük akár egy öltözeten belül. Ebben élen jár Kit Neale, brit divatmárka kollekciója.

Nagyon vártam a beszélgetést Nicholas Kirkwood cipőtervezővel. Elmesélte, hogy első szoborszerű lábbelijeit, amelyek szinte dacoltak a valósággal, anyukája konyhájában készítette el, majd ezzel debütált Párizsban. Arról is beszámolt, hogy az induló kollekciójából egy darabot sem adott el, mert annyira futurisztikus, nehezen viselhető cipők voltak, de legalább felkeltette velük a stylistok és divattervezők figyelmét. Olyan divatházak kérték fel következő kollekciójukhoz cipőtervezőnek, mint John Rocha, Rodarte, Ghost, Erdem és a Pollini.

A kezdeti évekhez képest stílusa rengeteget formálódott, ezt jól mutatja a „hidden pearl” cipő dizájn, ahol a talprész és a sarok közé gyöngyöt helyezett el. Kirkwoodra nagy hatással volt Andy Warhol, aki sokszor a kabátja belső részén viselte a brossokat és kitűzőket. Tetszett neki ez a hagyományostól eltérő gondolkodás. Ez inspirálta arra, hogy ne tegye mindenki számára láthatóvá a cipő díszítését. Ha szemből nézzük ezt a lábbelit, akkor a sarokrésznél elrejtett gyöngy valóban nem látszik csak a viselője tud róla és szerinte ezt pont elég.

Érdekesnek találtam azt a szakmai beszélgetést is, ahol a Premier Model Management alapítója, Carole White beszélt a munkájáról. Olyan modellek karrierjét egyengette, mint Christy Turlington, Claudia Schiffer és Linda Evangelista. Carole legnagyobb tévedéseként említette meg azt az esetet, amikor anno Kate Moss kopogtatott az ajtaján és elutasította. Egy másik modellügynökség látott benne fantáziát, de ő akkor még nem. Elmondása szerint, amikor a kifutókra válogatják a modelleket nagyon fontos kritérium a dizájnerek szemében, hogy mennyire jelentős a közösségi oldalakon való jelenlétük, hiszen elvárják a modellektől az adott márka promótálását munkájuk során.

Nem véletlen, hogy ez a téma felmerült Paul Sculfor férfi modellel folytatott beszélgetés során is. Ő arról számolt be, hogy karrierje kezdetén egy napokig tartó fotózáson, amikor szabadidejük akadt, akkor az tényleg a kikapcsolódásról és a szórakozásról szólt. Ma már az ilyen alkalmakat inkább a követőik megszerzésével, illetve megtartásával töltik.

Paul elmesélte, hogy modellkarrierjét anyukája indította el, aki titokban benevezte fiát egy versenyre, ahol az év arcát keresték. Bejutott a válogatottba, és ekkor figyeltek fel rá a modell ügynökségek. Azóta ez már történelem és olyan divatmárkákkal dolgozott együtt mint Giorgio Armani, Versace, Jean Paul Gaultier, és Valentino.

A London Fashion Weekendet látogatók mindig nagyon trendin öltöznek, most is láttam néhány különlegesebb megjelenést.

A galériáért kattints a képre!

Ugye észrevettétek a legfiatalabb fashionisztát?

Fotók: Lighttrapper Photographi
Szerző: Lengyel Leona – Leona Style