2016. április 08. | marieclaire.hu

Fiatal divatmárkák a Corvinus Fashion Show-n

Április 11-én kezdődik a Budapesti Corvinus Egyetem egyik legnagyobb kulturális, szakmai és sport rendezvénysorozata a Kari Napok, a Jövőt Építők Generációja szervezésében. A programsorozat nyitóeseménye a Corvinus Fashion Show divatbemutató, amelyet április 11-én 18:00-tól rendeznek meg a Budapesti Corvinus Egyetem aulájában.

A divatbemutató, ahol 7 fantasztikus márka csaknem 80 kreációját láthatjuk, célja a feltörekvő kortárs divattervezők kollekcióinak népszerűsítése a fiatalok körében. Látható lesz az DEEZ együttműködve a ZEMSE-el, a FIBULA, The NAAN Design, az Open-Up, a POPO, és a ZAGABO munkái, illetve a The Fashion Hunter együttműködésével, bemutatásra kerül Peruzzi Boglár divatfotó-kiállítása is.

A DEEZ ruhák kényelmes, kötött darabok, részlet gazdag, saját mintákkal, melyek karaktere szezonálisan változik. Különleges szálak és formabontó technikák felhasználásával egyedi felületeket jönnek létre, amiket az egyszerű szabásvonalak még jobban kiemelnek. A tervező, Somogyi Alett 2012-ben a Gombold Újra! pályázatán a „Design és hagyomány kategória” első helyezését nyerte el, aki már akkor is harsány színekkel dolgozta ki a győztes darabot. A DEEZ meglepő módon a megrendelő saját márkája (is). Az alkotás folyamatában a vásárlónak döntő szava lehet a színek és fonalak kiválasztásában, így alkotótársnak érezheti magát, egyedi darabjának karakterét ő is alakíthatja. Idén a „Nő a nagyvárosban” kollekció kerül bemutatásra, ahol a modellek a DEEZ toronyházainak felhőkig érő sziluettjeit viselik magunkon.

További információ: www.facebook.com/de.ez.officialwww.deez.hu
Showroom: 1114; Bartók Béla Út 31.


Fotó: Glázer Attila
Modell: Krajczár Kinga
Smink: Szatmári Lilla
Haj: Mészáros Helga

A DEEZ márka a Zemse ékszerkollekcióval együttműködve mutatkozik a kifutón.A Zemse, azaz Zentai Emese, fiatal kora ellenére már kialakult stílussal rendelkezik. Ékszerei a letisztult, minimalista stílust képviselik, amikhez előszerettel használ aluminíumot. Ékszerei között megtalálhatóak az elegáns, extravagáns darabok és a populárisabb, hétköznapi viselethez passzoló kreációk is. Olyan nőknek ajánlja, akik tudják mit akarnak. Akik magukénak érzik a „kevesebb több” filozófiát, kedvelik az egyszerű letisztult vonalvezetéseket és a különleges anyaghasználatot.
Évente két kollekciót tervez. Legújabb kreációja a REFLECTION kollekció. A különleges csiszolás miatt az ékszerek tükröződnek, vibrálnak. Viselés közben, csodás fényjátékkal táncolnak. A Reflection-re is jellemző a minimalizmus, a letisztult formák, az extravagancia, azaz a végletek. Az ékszerek megtalálhatók a wonderLAB-ben, valamint a Laoni la Store-ban.

Fotó: Photo by Zsofia Jurassza
Grafika: Emese Zentaí
Smink: TiMakeup
Modell: Nóra – EuropeFace Model & Hostess Management Agency

További információ: www.zemse.hu, Facebook.com/zemsedesign

Harmadikként a FIBULA márka munkáit tekinthetik meg az érdeklődők a Fashion Show kifutóján. A FIBULA márkát 2012-ben, Kránitz Orsolya és Nagy Dorottya alapította. 2011-ben diplomáztak a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem textil szakán. Első önálló kollekciójuk a 2013-as év tavaszi-nyári szezonjára készült. Kollekcióik egyedi világot tükröznek a különleges technikáknak, szabásvonalaknak, anyagoknak köszönhetően. Legfőbb törekvésük, hogy minden kollekciójukkal értéket hozzanak létre. A letisztult formák, a kényelem és a hordhatóság fontos szempont a tervezés során. A Fibula olyan nőket szeretne látni a világban, akik kiegyensúlyozottak, bátrak, nyitottak, szeretnek kísérletezni és nem félnek ezt a külsejükkel is kommunikálni. Fontos számukra a minőség, mert úgy érzik, megérdemlik.

A fibula, latin szó, jelentése kapocs, összekötő. A FIBULA márka kapocs a tradicionális és kortárs design között, valamint a magyar és a világ tendenciák között. A kollekció hangulatát a forró nyári napok, a marokkói táj és a testet lágyan körülölelő rusztikus textilek határozzák meg. Natúr lenvászon és szellős pamut anyagok alkotják az öltözékek alapjait. A fazonok finoman követik a test vonalát, teret engedve a szabad mozgásnak, mint ahogy a hőségben is a legkényelmesebb lenge nyári ruhánkat szeretjük viselni. A natúr homok színeket a naplemente narancsos árnyalataival élénkítik, amit a komplementer kék párjával hangsúlyoznak.

Fotó: Benedek Bognár
Smink: Felhalmi Kinga Freelance Make up Artist
Haj: Ivan KA
Model: Dorka – Facelift Model Management

„Számunkra most különösen érdekes, hogyan tudjuk vegyíteni a különböző kultúrák minta- és formakincseit. A marokkói díszítőművészet iszlám gyökerekkel rendelkezik, ami a geometrikus mintázatként az épületeken, de a textilművészetben is megjelenik. Ezekkel az elemekkel fűszerezzük meg idén a FIBULA nőre jellemző letisztult stílust. A finom, kidolgozott részletekre nagy hangsúlyt fektettünk, ilyen a kézi rojtozás, a rojtok csomózása és gyöngyözése, a szabásmintába rejtett csillag mintázat, az élénk kék kötelek használata kiegészítőként. A mintázatok többféle formában érvényesülnek a kollekcióban, használunk szabad festésű nyomott mintát, egyszerű csíkos mintát, csíkos mintát forgatva szabással, illetve különböző anyagokból szabással kialakított motívumokat” – nyilatkozták a kollekcióról a tervezők.

További információ: facebook.com/FIBULAfashion, www.fibula.hu

A következőkben megismerhetjük a The Naan Design kifinomult darabjait. A The Naan Design márka tervezője Natasa Litvin. A brand alapfilozófiája, hogy a “naan” egy organikus lelki táplálék, mely nélkülözhetetlen a mindennapok rohanó világában. Ékszerei és ruhái elsősorban az eleganciát és modernitást igénylő mai kortárs nagyvárosi nőknek készülnek. A brandidei őszi-téli prémium kollekciója a Le Toucher de Luxe. A keleti oldalon, ahol minden kezdetét veszi, egy tollpihe indult útnak, messziről érkezett, hogy jó szándékával bearanyozza a Földet és a luxus érzésével megérintse a nőket. Ez az érintés a Le Toucher de Luxe. A kézzel készített, gyönyörűen kidolgozott karakteres ruhák, ékszerek és bőr kiegészítők viselése – nemes lelkű elszánt nőt testesítenek meg.

Fotós: Gabos Gabor
Styling: Litvin Natasa
Haj: Sziraki Reka Hairstylist
Modell: Czikora Réka

További információ: www.thenaandesign.com, Facebook.com/thenaandesign

Csodálatos kreációk keretében a kifutón bemutatja kollekcióját az OpenUp is. Nyitottság, művészet, emberközpontúság; innovatív, egyedi készítésű kötött és megmunkált anyagok; letisztult, ötletes szabásvonalak, kreatív minták. Ezek jellemzik a három fiatal által megálmodott OpenUp öltözékeket.

Az OpenUpbrand 2016. tavaszi-nyári kollekcióját a tengerek és óceánok világa, és az emberiség ahhoz fűződő viszonya inspirálta. A fő formai irányvonalakat, a víz hullámzása, a lebegés, a halak és egyéb állatok áramvonalas organikus alakja inspirálta, míg a mintavilágot a temérdek halfaj valamint a halrajok könnyed és gyors máskor lassú tánca ihlette. Az alapanyagok, azok faktúrája és színei ezt a könnyedséget kívánják visszaadni.
A grafikák figuratívan és szimbolikusan is értelmezhetőek. A halrajok dinamikus mozgása és elhelyezkedése, kapcsolatrendszerekre utal. Az állatvilágban és az emberi társadalmakban is megfigyelhető, a csoportban való mozgás és viselkedés, melyben mindenkinek megvan a feladata és szerepköre, így vannak vezető egyéniségek, baráti csoportok és perifériára szorultak, melyre a halak szimbolikusan utalnak.
Mindezek mellett a halrajok dinamikusan feltűnő, majd szertefoszló grafikái és az üres terek reflektálnak egy nagyon fontos ember által előidézett problémára a tengerek túlhalászására, melyet csökkentése mindannyiunk érdeke.

Fotó: Zsuzsa Darab
Smink: Zsuzska Toth
Modellek: Flora Popradi, Szilvia Varga

További információ: www.openupfashion.hu, Facebook.com/openup.fashion,

Szintén az esemény keretein belül megcsodálhatják a résztvevők a POPO új kollekcióját! Szerintünk megéri! Ha négy különböző érdeklődésű tervezőt összeteszel egy műhelybe, létrejön a POPO! A POPO egy alkotó csapat, aminek tagjai a textiltervezés különböző területein dolgoznak. A POPO egyben márka is, amiben az általunk tervezett alapanyagból és saját tervezésű mintáinkkal készülnek táskák és ruhák. Móga Barbara kiegészítő tervező, Temesi Apol szövöttanyag tervező, Sümegi Réka nyomottanyag tervező (mintatervező) és Vértesi Borbála öltözéktervező együtt álmodta  meg a márkát.

„Mindenki a saját területéért felelős, de persze a végleges döntések közösek. Mindannyian a MOME-n kezdtünk 2010-ben, majd 2013-ban állt össze az első felállás a Gombold Újra pályázat kapcsán, és a jelenlegi formáció 2014 óta van.
Kis mennyiségben, saját kezűleg készítjük termékeinket. Az egyes daraboktól függ, hogy milyen technológiákat használunk fel. Egyrészt saját a szövet, amiből a kabátjaink és egyes táskáink készülnek. Ez saját tervezésű és manufakturális kivitelezésű. A nyomott anyagoknál is hasonlóan, csak saját tervezésű mintáink vannak, amiket szitanyomással és digitális textilnyomtatással készítünk. Ebből is látszik, hogy az egyedi kézműves technikát és a legújabb technológiát is használjuk. A kész termékek közül a táskákban 100%ig Barbara készíti. A ruhákat Apol és Bori készíti Budapesten és besegít nekik egy varrónő vidéken. Így tudjuk garantálni a minőséget, viszont a leírtak alapján alakul a mennyiség is. Célcsoportunk, ahhoz alakul amilyen stílust mi 4en kialakítottunk, de ez még egy következő lépés, hogy ez tudatosan meghatározott legyen, és hogy keressük őket, amiben segítség az, hogy egy boltban jelen vagyunk. Mindig más az, hogyan kezdünk neki egy-egy új kollekciónak. Leülünk és poénkodunk aztán kiderül mindig, hogy mi a közös pont. A 2015-ös téli kollekciónk világát visszük tovább a 2016-os nyári kollekciónkban is, vagyis:
A stoppolás, a hátizsákos utazás, a városi kultúra és a természetben való túlélés keveréke az, amiből inspirálódunk, anyagokat, motívumokat hozunk létre. Ez a vizuális megjelenés terén izgalmas kombinációt eredményez. Az általunk tervezett, mintázott anyagok a region sajátosságait jelenítik meg, felidézve a kemping – és hátizsákos kultúra nosztalgikus ízét is. A hagyományos térképek, a határátkelés tűnő félben lévő motívumai, városnevek keverednek a nyomott és szövött anyagokon. A márkára jellemzően saját készítésű gyapjúszövetből és egyedi nyomott anyagból készültek a dzsekik. Hátizsákjainkhoz impregnált sátorvásznat használtunk a bőr mellett, valamint saját mintás transzfernyomott softshall anyagot. Szitanyomással készült trikóink és croptopp-jaink mintázatán Budapest utcái keverednek és válnak eggyé újra. Mindannyian a POPO mellett dolgozunk a szakmánkban is, aminek fontos része a tervezés mellett a szaktudásunk felhasználása, kamatoztatása. Fontos azok a tapasztalatok és kapcsolatok, amiket az egyetemen kívül szereztünk meg. A közös munkának még az elején vagyunk. Szeretünk együtt dolgozni nem csak a POPO-n, hanem a megkereséseken is. Minden munkának van izgalmas része, amikor együtt dolgozunk, és amikor a kész munkákat látjuk viszont.” – nyilatkozták a brand tulajdonosai.

Fotó: Pósalaki Anett
Modell: Zsanett (Avantage)

További információ: www.designbypopo.com, Facebook.com/p0p0design

Végül, de természetesen nem utolsó sorban következzék a Zagabo egyedi és meseszép összeállítása.

ZAGABO – PHUE kollekció és STRAPPS kiegészítők

Sokaknak egy új kollekció megjelenésénél a legégetőbb kérdés, hogy mi inspirálta a tervezőt. Szabó Gabi, a zagabo tervezőjét azonban inkább annak örül, ha ruháiból mindenki saját inspirációkat tud meríteni. Amíg a zagabo 2016-os tavaszi-nyári PHUE kollekciója eljutott a kifutóig, sokféle asszociáció hangzott el az öltözékekkel kapcsolatban Wimbledon gyepétől a hófehér görög tengerparti házakig. A csapat számára nagy öröm volt látni, hogy a szettek hangulatokat ébresztenek, beindítják a fantáziát és többfajta értelmezési lehetőséget tartogatnak. Mindenkinek a sajátját. És ezzel a tervező el is érte a célját, hiszen a zagabo kollekcióknak sosem az a feladata, hogy a designer érzéseit éljék meg a ruhák viselői, hanem, hogy saját személyiségét és saját világát tudja kiteljesíteni velük.

A kollekción kívül a zagabo egy másik újdonságot is bemutatott a mostani premieren. Hosszas, titkos fejlesztés után itt az első zagabo kiegészítő. Tervezésénél az volt a szempont, hogy egyszerűen lehessen viselni, a zagabotól megszokott módon könnyen lehessen kezelni és bárki villámgyorsan feldobhassa vele a legegyszerűbb darabjait is. Megszületett hát a zagabo STRAPPS. A STRAPPS két különböző szélességű derék- és egy csipőváltozatban, végtelen szín- és mintakombinációban, többfajta szövet és bizonyos darabokban bőr felhasználásával készül. Így mindenki megtaláhatja a stílusához és gardróbjához illő STRAPPSokat.

Designer: Gabi Szabó
Fotó: Tamas Kovacs photography
Smink/styling: Sara Skrionya Make up
Haj: Katalin Boltresz HairStylist
Modell: Anna T Face Model Management

További információwww.zagabo.com, Facebook.com/zagabo

Az esemény kiemelt támogatója a Pápai Hajstúdió. A modellek frizuráját Balogh Sándor, Pasku Dávid, Pápai Gábor és Székely Kata készíti el a Pápai Hajstúdió közreműködésével.

„Fontosnak tartjuk, hogy a fodrászat elsősorban a vendégről szóljon, ne a fodrászról. Elengedhetetlen a szakmai felkészültség, napjaink divatjához szükséges frizurakészítési technikák ismerete, korszerű eszközök, és a jó megjelenés. De nem feledkezünk meg arról, hogy a vendég az első, kedvében járunk, miközben folyamatosan odafigyelünk rá, és egy páratlan jó élménnyel tér haza tőlünk.” – nyilatkozta a fodrászcsapat.

Minden érdeklődőt szeretettel várunk, a rendezvény ingyenes!
A bemutató időpontja: 2016. 04. 11. 18:00
A divatbemutató helyszíne: Budapesti Corvinus Egyetem, 1093 Budapest, Fővám tér 8., Aula
A program a Kari Napok és a Jövőt Építők Generációja szervezésében történik.

Projektvezető: Hellner Johanna Dorina

Szólj hozzá te is!

Még több Uncategorized