Karnevál à la Calzedonia

2016. május 25.
A veronai Calzedonia showról a most megjelent júniusi lapszámunkban is olvashattok. A show után sikerült pár percre elkapnunk a cég alapítóját, Sandro Veronesit, és a Calzedonia vonal tervezőjét, a titokzatos Raffaella Fusettit.

Interjú Sandro Veronesivel


Hogy tetszett a show?

Sandro Veronesi: Csodálatos volt, gyönyörű!

Úgy tudom, a cég idén évfordulót ünnepel: az Intimissimi 20 éve csatlakozott a Calzedonia csoporthoz. Hogyan emlékeznek meg erről az évben?

Sandro Veronesi: Az őszi Intimissimi on ICE rendezvény minden eddiginél nagyobb lesz – grandiózus műsor, különleges sztárfellépőkkel. Már nagyon várjuk!

Amikor anno 1987-ben belekezdett, mi volt a célja?

Sandro Veronesi: Leginkább a túlélés! Az, hogy képes legyek pénzt és profitot termelni, megmutatni, hogy sikerül. Igazából nem számítottam ekkora sikerre, nem is terveztem, ez inkább napról napra épült.

Mikor érezte először, hogy sikeresen működik a cég?

Sandro Veronesi: Amikor láttam, hogy tudunk fejleszteni, és növekedünk-növekedünk. De nagyon fontos tudni, hogy sosem érkezünk meg!

A cége elsősorban nőknek tervez és árul fehérneműket, fürdőruhákat. Ön szerint miből fakad a női szépség?

Sandro Veronesi: Oh, nagyon sok dologból, nehéz lenne leírni: kívülről is, belülről is, igazából mindkét helyről. Mi arra törekszünk, hogy segítsünk a nőknek szebbek és még szebbek lenni.

Hogyan látja, mik a jövő nagy trendjei?

Sandro Veronesi: Leginkább abban látom a változást, a fejlődést, hogy egységesebb arculat és kapocs kell a brand, a boltok és a termék között: sokkal komplexebben kell kezelni ezt a hármat, egy egységként. Mi ezt követjük itt a Calzedoniánál.

Új célok, irányok, esetleg egy új brand?

Sandro Veronesi: Most az amerikai boltnyitásokra koncentrálunk. Új márkát nem tervezünk, bőven elég a meglévő.

Interjú Raffaela Fusettivel


Raffaela Fusetti az olasz blogger, Mariano di Vaio oldalán

Hogy a tetszett a show? A kollekció tervezésén kívül mennyire vette ki a részét a show megtervezéséből?

Raffaella Fusetti: A kollekció megtervezésén túl természetesen a bemutató szervezéséből is kiveszem a részem, de nagyon szeretek különböző szakemberekkel kollaborálni. És ugye milyen fantasztikus lett a végeredmény? Tele energiával, színekkel, az embernek kedve támadt volna táncra perdülni; én is alig bírtam a székemben maradni.

Bevallom, sokat kutattam Ön után az interjú előtt, de akadályokba ütköztem: nem találtam egy interjút sem, sőt, képet is alig. Szándékos?

Raffaella Fusetti: Ez egy szándékos dolog. Én úgy gondolom, ez maga a brand (mutat körbe). 2000 óta, azaz már 16 éve tervezem a fürdőruhákat, de ez nem az én kollekcióm, ez a mi, a cég kollekciója.

Meg kell mondjam, nagyon kivételes, hogy így gondolja ezt, ebben a szakmában! És milyen volt 16 évvel ezelőtt, a kezdetek?

Raffaella Fusetti: Meg akartam érteni, mit szeretnének a nők, ezért az alapoknál kezdtem, beálltam a boltba eladónak. Beszélgettem a vevőkkel, meghallgattam őket – szerintem csak így lehet fejlődni, építkezni, biztos alapokról, lépésről lépésre. Bár nőknek tervezek, rendkívül sokféle test van, ugyanannyi igénnyel!

Mr. Veronesinek is feltettem ugyanezt a kérdést: Ön szerint honnan fakad a női szépség?

Raffaella Fusetti: Kétségkívül a személyiségből; nem az arc, nem a test tesz valakit szép, hanem a szíve és a lelke. Ettől lesz az igazi szépség időtlen.

Honnan merít ötletet a tervezéshez? Hogyan kezdi?

Raffaella Fusetti: Egyszerre mindig 5-6 irány van egy kollekción belül: nyitott szemmel járunk a világban, az utcákon, inspirálnak nők, akiket ismerek, vagy akár egy hétköznapi jelenet a strandon.

Melyik szezon jár már a fejében?

Raffaella Fusetti: Még csak papíron, de mi már 2018-ban járunk.

Nem tudom megállni, hogy fel ne tegyem, hány bikinije van otthon?

Raffaella Fusetti: (nagyon nevet) A barátaim őrültnek tartanak, de hát ez a szenvedélyem. Több mint 100, ha jól számolom…

És melyik a kedvenc?

Raffaella Fusetti: Attól függ. Idén szeretem például a neonszíneket. De ha biztosra akarok menni, akkor természetesen egy fekete bikinit választok. Minél kisebb, annál jobb. A strandon szabad akarok lenni!