A férfidivat őrületes változásai

2016. június 16. |

Az elmúlt években a férfidivat hatalmas átalakuláson ment keresztül. Teljesen felzárkózott a női divathoz, sőt sok területen meg is előzte azt. Ezzel egy időben olyan sztárok hatására, mint David Beckham napjaink modern férfiideálja is teljesen megváltozott, és jól öltözöttnek lenni a férfiak számára is divatossá vált.

A metroszexuális férfiideál a 90-es évek második felében jött divatba, mely már akkor is a nagyvárosi sikeres, divatra és szépségápolásra sokat költő férfit jelentette. Azonban az emberek akkor még negatív, nőies jelzőket is társítottak ehhez az új társadalmi csoporthoz. Az elmúlt évtizedekben a divatipar jelentős változásának köszönhetően A férfi divatmárkák világhírű reklámarcaik ízlést formáló hatására mára követendő példa, ha egy férfi tud és akar is pénzt költeni a külsejére.


Profimedia – Red Dot

Az új férfidivat kialakulásához nagyban hozzájárult a divatblogok térnyerése is, hiszen míg korábban csak férfiaknak szóló rétegmagazinokból lehetett a divattrendekről tájékozódni, addig napjainkban az internet segítségével bárki megnézheti, mit hordanak a világ férfiikonjai. A jelenleg ünnepelt filmsztárok és zenészek sokat tettek a férfidivat fellendüléséért, hiszen rendszeresen népszerű divattervezők ruháit hordják és a divatipar vezető alakjaival dolgoznak együtt különböző divatprojekteken. Emellett olyan világhírű előadók és sportolók, mint P Diddy, Cristiano Ronaldo és Pharell Williams saját divatmárkáikat is a piacra dobták, tovább növelve ezzel a metroszexuális trend népszerűségét.

Profimedia – Red Dot: David Gandy modell a Jimmy Choo & Esquire London Collections:Men nyitóbuliján

Dylan Jones, az angliai vezető férfi divatmagazin, a GQ főszerkesztője és a külön férfidivatnak szentelt divathét, a London Collections:Men fővédnöke véleménye szerint napjainkban a férfiak annyira divatorientálttá váltak, hogy már a nőknél is több pénzt költenek ruhákra és kiegészítőkre, cipőkre, táskákra és ékszerekre. Úgy véli, míg a korábbi generációk azokat a férfiakat, akik túl sokat foglalkoztak a külsejükkel, gyakran túl nőiesnek tartották, addig manapság ugyanez a kifinomultságot és az igényességet jelenti. Hozzátette még, hogy az új trendeknek köszönhetően a vezető férfi életmódmagazinok, mint a GQ és Elle Man olvasótábora is évről évre növekszik.


agneskovacs.hu

Bár a nemzetközihez képest a magyar férfi divatpiac le van maradva, azért fejlődik. Itthon is egyre több brand fedezi fel az ebben rejlő lehetőségeket, s olyan termékeket állít elő, amelyek nemcsak a hazai, hanem a nemzetközi piacokat is megcélozza. Közéjük tartozik az AGNESKOVACS, melynek luxus férfi és női bőr táskáira, kiegészítőire már felfigyelt a nemzetközi divatipar is, a táskái olyan magazinokban jelentek meg, mint a L’Officiel Homme és a Marie Claire Russia. A brand tervezője Kovács Ágnes, aki még a Moholy-Nagy Egyetem hallgatójaként alapította meg márkáját. Munkájára az jellemző, hogy kollekcióiban a férfi és női kiegészítők egyformán hangsúlyosak. A tervező elmondta, hogy egyre növekszik az érdeklődés a designer darabok iránt a kiegészítők terén, és egyre népszerűbbé válnak az egyedi darabok, illetve a különleges, limitált kiadások is. A férfi táskák közül pedig az új igényeket szem előtt tartó típusok a legkedveltebbek. A hátitáskák hangsúlyos trendje mellett, a férfiak kezdik felfedezni a kézitáskákat is, egyre többen vásárolnak maguknak ilyen kiegészítőt. Azt is hozzátette, itthon jelenleg a klasszikusabb messenger- és kézitáskák a legnépszerűbbek, amelyek egyértelműen a ‘business vonalunk’ darabjai. Egyedi megrendelőiknek általában nagyon határozott elképzelésük van a belső kialakítás rendezettségét illetően, külföldi vásárlóik viszont inkább a merészebb hátitáskákat kedvelik.

Véleménye szerint a férfi divatpiac fejlődése mindenképpen pozitív, de a női divattermékek előállításával összehasonlítva jóval kötöttebb mozgásterük van a tervezőknek, éppen ezért sokkal nagyobb kihívás ezen a területen újat alkotni.

Szólj hozzá te is!

Még több Uncategorized