Lemondott a divatmárka a photoshopról – növekedtek az eladások

2016. június 20.
Úgy tűnik, nem csak morális, de marketingszempontból is jó ötletnek bizonyul hanyagolni a photoshopot: az Aerie márka eladásai például láthatóan megemelkedtek amióta valódi képekkel hirdetnek.

Az American Eagle alcége, az Aerie nevű fehérnemű márka két éve döntött úgy, hogy nem használ photoshopot a képek utólagos manipulálásához. Ehelyett inkább a lehető legszélesebb spektrumban válogattak modelleket mindenféle bőrszínnel és testalkattal.

Grafika: Kránicz Dorottya

A pozitív testképet közvetítő kísérletnek pedig meg is lett a – nem várt – eredménye: az Aerie eladásai 20%-kal növekedtek, ehhez képest a képeket továbbra is digitálisan tökéletesítő anyavállalat, az American Eagle mindössze 7%-kal javított az eladásokon.

A márka egyértelműen a photoshopról való lemondásban látja a javulást, azt mondják, fontos számukra a természetesség és továbbra is kitartanak majd ezen álláspontjuk mellett.