Hihetetlen gyorsasággal a stílusos és trendkövető édesanyák körében a MiniMall fogalom lett. Ha lehet így mondani, a márka alapítója és lelke te vagy. Mi adta az ötletet, hogy a saját márkádon, a Baby ON-on kívül létrehozz egy közös platformot, néhány más branddel karöltve?
Szerettem volna megjelenést, ahol olyan márkákkal együtt állhatok ki a kedvelőink elé, akik hozzám hasonlóan szeretik az egyszerű, letisztult, skandináv, minimalista világot. Ezzel pedig segítséget nyújtani azon kismamáknak, anyukáknak, akik ezt a vonalat keresik a hazai piacon. Az én baba és gyerekszoba termékeimet nagyon jól kiegészíti a Krisko Design egyedi grafikás párnái, a Zaries és a Minipilli gyerekruhái, a Babyzoo babakozmetikumai, a Mini Mocca Baby Moccasin csodás kis mokaszinjai és a Karmacsi anya-gyerek hátizsákjai. Így heten indultunk. Ma már több brand is csatlakozott a MiniMallhoz és nem kizárt, hogy még jönnek további új belépők.
Te választod ki a MiniMall márkáit, vagy a már meglévő „alapító tagokkal” választjátok ki közösen?
Együtt választjuk ki a résztvevőket, fontos számomra, hogy mindenki jól érezze magát a csapatban. Ne legyen feszültség egy esetleges konkurenciaharc miatt. Lényeges szempontnak tartom azt is, hogy minél több területet fedjünk le, ezért igyekszünk a lehető legszélesebb körben megismerni azokat a magyar márkákat, akik babáknak és gyermekeknek készítenek ruhát, játékot, kozmetikumot. Ennek köszönhető például most a Panarom, a Balilla és a Les Fleurs Budapest csatlakozása is, akik korábban nem jelentek meg ilyen jellegű eseményen. Gondoljunk csak bele, milyen jól jöhet fogzáskor egy anyukának, ha megfelelő nyugtató aromaterápiás illat van a babaszobában. Az anya-baba karkötők stílusos kiegészítői lehetnek a mindennapjainknak. A virágmaci kompozíciók pedig kivétel nélkül minden kicsit és nagyot elkápráztatnak.
Úgy tűnik, évről évre nő azoknak a dizájnereknek a száma, akik gyerekes szülőket céloznak meg. Míg régen szinte a tömegcuccokon kívül semmit nem tudtunk vásárolni, most mintha az egyedi darabokból óriási kínálat lenne ezen a piacon. Valóban ekkora igény van rá?
Én is néha azt érzem, hogy már túl sokan vagyunk. De azt gondolom, ha nem lenne rá igény, akkor nem látnának benne ennyien fantáziát. Míg régen a lányoknak egyértelműen rózsaszín volt a szobája, a fiúknak kék, és mindent beszereztünk, ami színes volt és már-már giccses, most ez változott. Úgy, ahogy a gyerekszobák, a gyerekdivat is változott az elmúlt években. Valóban több a letisztult, minimalista stílusú kölyökbirodalom, és nagyobb hangsúlyt kaptak az egyedi gyerekruhák is. Ehhez persze hozzájárul az is, hogy a mai édesanyák nagy része nonstop lóg az Instagramon, a Pinteresten és követi a kinti divatot. Mi is többnyire innen inspirálódunk és megpróbáljuk hazahozni, elérhetővé tenni számukra azt, ami mondjuk a skandináv országokban már régóta elérhető. Persze hozzátesszük a mi stílusunkat, a mi kreativitásunkat, a mi szívünket, vagyis magunkat. Én hiszem azt, hogy erre a fajta egyediségre, ha minőség is társul hozzá, lesz igény és ez hosszútávon is működőképes vállalkozás.
A MiniMall megjelenésekkel, közös akciókkal, játékokkal egyértelműen segítitek egymást a többi dizájnerrel, de ez a pop up rendezvényetekre is igaz? Nem félsz attól esetleg, hogy azon az egy napon pont egymástól veszitek el a vásárlót?
Nem. Ahogy korábban is említettem, nem vagyunk konkurenciái egymásnak, ezért nem is veszélyeztetjük a másikat. Másrészt ez az esemény nem hasonlítható a szó szoros értelmében egy vásárhoz. Ez az esemény biztosítja a márkák mögött álló személyek és a vásárlók között lévő már-már baráti, közvetlen kapcsolat megteremtését.
Debreczeni Zita fotóstúdióját választottátok rendezvényeitek helyszínéül. Miért pont a Z stúdióra esett a választásotok?
A fotóstúdió minimalista stílusa tökéletes teret nyújt a Minimall pop up eseményhez, hisz bármilyen témát is választunk, annak megfelelően könnyen „fel tudjuk öltöztetni” a helyszínt. Zitát pedig mint fotóst nagyon kedvelem. Szeretem a munkáit, csodálom, ahogy ért a gyerekek nyelvén, fantasztikus képeket tud róluk készíteni.
A legtöbb vásárló vágyik az újdonságra. Mi az, amivel ti meg tudtok rendezvényről rendezvényre újulni?
Az eseménynek mindig más témát adunk, ami nem csak dekorációban, hanem a termékek kapcsán is megjelenik. Az első alkalommal a lufikutyák debütáltak, szeptember 10-én az indian summer hódít majd. Ennek kapcsán a Mini Mocca Baby Moccasin be is mutatta az új kollekcióját, ami már most hatalmas siker.
Másfél éves kisfiad mellett is állandóan pörögsz, 110 %-on égsz és hiába vagy sikeres abban, amit csinálsz, mindig kitalálsz valami újat. A MiniMallal kapcsolatban mi a legnagyobb álmod?
Még az út elején járunk, de bízom benne, hogy egyre többen megtapasztalják milyen az általunk sugallt MiniMallista életérzés. Szeretném, hogy később nem csak a szezonális pop up rendezvényeinken találkoznánk a „minimallista” anyukákkal és apukákkal, hanem egy állandó MiniMall shopban is. Ahol megismerhetik, megtapogathatják, felpróbálhatják a gyerekek a termékeket. A szülők beugorhatnak egy kávéra hozzánk, akár tanácsot kérni, hogy milyen szőnyeget, vagy éppen étkészletet vegyenek a gyermeküknek.
Közös Minimall termékek forgalmazásán nem gondolkodtok?
De, természetesen felmerült az ötlet, sőt már konkrét termékekről is egyeztettünk, de ezek megvalósítása valószínűleg jövőre tolódik. A csapatban legtöbbünknek pici gyermeke van és rengeteg külön-külön is a teendő. Ugyanakkor annyira egy hullámhosszon pörgünk a lányokkal, hogy szerintem már tényleg nem kell sokat várni arra, hogy MiniMall logóval fémjelzett termék debütáljon a hazai és nemzetközi piacon.
Hol találkozhatunk idén még veletek?
Szeptember 10-én a Studio Z-ben indian summer hangulatban várunk mindenkit szeretettel. Aztán lesz még egy karácsonyi pop up eseményünk is, ami mind hangulatában, mind a termékeket tekintve segít majd felkészülni bennünket az év legszebb ünnepére.
Ismerd meg a MiniMall hangulatát, kattints a képre a galériáért!