Pontosság és klasszikus elegancia: Oláh Zsigmond, az érzékeny hedonista

2016. október 18.
A Marie Claire három fiatal magyar tervező egyikeként a Zigi Brandet kérte fel, hogy tervezzen egy ruhát, amelyet az Avon és a Kenzo közös, Life illata inspirál. Oláh Zsigmond egy formabontó, különleges anyagmegoldásokkal operáló, pihekönnyű estélyit tervezett.

Mi jutott eszedbe először, amikor megérezted az illatot?

Legelőször, természetesen amellett, hogy egy virágillatról van szó, a frissessége fogott meg. A fiatal generáció jut eszembe róla. Nagyon dinamikus, lendületes, tényleg fiatalos, friss illat.

Hogyan született meg maga a ruha?

Tudtam, hogy hosszú ruha lesz, mivel a Zigi Brand kollekcióiban ez meghatározó. Főként a rétegezéssel operáltam a tervezéskor. A felső réteg egy abszolút lágy, teljesen áttetsző selyemmuszlin arany szálbeszövésekkel – egy felhőszerűen könnyű anyag. Ez a frissességet, fiatalságot szimbolizálja, akár a nyári szellő. Az alsó réteg egy ibolyaszínű kék selyem, ami a parfümnek alapösszetevőjét, az ibolyát jeleníti meg.

Fotó: Gregus Máté

A Kenzo márka mennyiben inspirált?

Főként az anyaghasználat és a formavilág esetében. Mivel a Kenzónál sokszor látjuk az anyagok kombinációját, sokszor eltérő anyagokét is, túlzásba menő színkombinációkkal együtt, ezért, bár magamtól a saját kollekcióimban sosem kombináltam volna az aranyat kékkel, most színben visszahoztam ezt. A kék szín az illat-összetevő, az ibolya asszociációjaként jelenik meg a ruhában, és ez abszolút Kenzo hatás. A ruha felső rétegeként használhattunk volna akár például egy másik kék árnyalatot, kék selymet és akkor egy tiszta kék ruhát hoztunk volna létre, ami szerintem maga az illat. De ahhoz, hogy a Kenzo is megjelenjen, szükséges volt az arany és kék kombinációja és persze a speciális formavilág. Egy kiszámíthatatlan szabású, játékos, behatárolhatatlan ruha.

A kollekcióidban érzékeny és szexi megközelítést egyaránt láthatunk. Egészen ritka, hogy valaki ennyire ismerje a nőket. Mi a titkod?

Természetesen tanultam például anatómiát, ezért a nők testarányaikhoz speciálisan tervezek. A művészi megjelenítés mellett számomra az is fontos, hogy a ruháim tényleg hordhatóak legyenek. Ha valaki megnézi a kampányképeimet, videóimat, szeretném, ha megfogná a mondanivalóm, ugyanakkor érezze jól is magát a ruháimban.

A 2017. tavaszi-nyári kollekciódat, amelyet a Marie Claire Fashion Daysen mutatsz be, mi jellemzi?

A kollekció az Érzékek Birodalma címet kapta. Egy szépen komponált, ugyanakkor provokatív, formabontó kollekció. Erőteljesen szabott, a test vonalát követő fazonok jellemzik a ruhákat, markáns anyaghasználattal, lágyan omló anyagokkal, selyemmel és áttetsző muszlinnal kiegészítve. Az erőteljes, markáns anyaghasználat pedig megköveteli a tökéletes, tűpontos szabást. A színhasználatunk is túlburjánzó, az azúrkék almazölddel, a pasztellbézs élénk okkersárgával, a pink pedig lazactónusokkal együtt alkot egy hipernőies, kifinomult és mégis erőteljes, igazi glamouros kollekciót. A kampányképeket igazán érdemes megnézni! Valami olyat akartam létrehozni és úgy érzem, sikerült, ami még nem igazán volt itthon. Szépen komponált fotókat készítettünk, ugyanakkor egy extrémen provokatív, ironikus sorozatban teljesen újragondoltuk a szépség, a test és a ruha fogalmát. Ezeket a fotókat bizonyos szempontból állásfoglalásnak is nevezhetjük: a mai korunkról, a nemi szerepek átalakulásáról. Ami viszont számomra a legfontosabb volt, hogy provokatív és pikáns legyen. Úgy gondolom, és erre büszke vagyok, hogy ez az eddigi legjobban sikerült kollekcióm. Izgatottan várjuk a közönség visszajelzéseit is, remélem, szeretni fogják.

A ruhára ITT licitálhatsz!

A befolyt összeget az Emlőrák Gyógyításáért Alapítványnak ajánlották fel.