Idén is elindult az Adni Öröm! – a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR élelmiszeradomány-gyűjtő akciója

2019. december 13.
Az Adni Öröm! a Magyar Máltai Szeretetszolgálat legnagyobb akciója, melyben a szervezet minden egysége és közel háromezer önkéntes vesz részt. Segítségükkel a gyűjtésre kijelölt üzletekben arra kérik a vásárlókat, hogy tartós élelmiszereket ajándékozzanak a rászorulóknak.

„A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR több mint két évtizede szervezi meg az Adni Öröm! élelmiszeradomány-gyűjtő akcióját. A karácsony előtti, nagyszabású jótékonysági kezdeményezést olyan rendhagyó, figyelemfelkeltő eszközök kísérik, mint egy televíziós kampányfilm, valamint egy motivációkutatás, amely arra a kérdésre kereste a választ, hogy az emberek miért tartják fontosnak, hogy rászoruló társaikon adományozással segítsenek” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

Az Adni Öröm! a Magyar Máltai Szeretetszolgálat legnagyobb akciója, melyben a szervezet minden egysége és közel háromezer önkéntes vesz részt. Segítségükkel a gyűjtésre kijelölt üzletekben arra kérik a vásárlókat, hogy tartós élelmiszereket ajándékozzanak a rászorulóknak. Tavaly, az akció végére 284 tonna élelmiszer gyűlt össze, melyből több mint 30 ezer ajándékcsomagot állítottak össze a Szeretetszolgálat munkatársai – mondta el Romhányi Tamás, a szervezet kommunikációs vezetője.

Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője, Heiszler Gabriella, a SPAR ügyvezető igazgatója, Kozma Imre atya, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alapító elnöke és Ördög Nóra, a SPAR háziasszonya

Az Adni Öröm! 1997. óta tartó történetében idén először kerül sor arra, hogy televíziós kampánnyal érzelmileg hozzák közelebb az adományozókat azokhoz, akiknek élelmiszeradományaikkal segítenek. A reklámfilm arra az alapgondolatra épül, hogy az adakozó emberek névtelen jótevői egy másik családnak, mintha saját rokonaik lennének. Erre utal a kisfilm „Lett egy másik családom” szlogenje is. A vállalat és a jótékonysági szervezet együttműködésével a populáris médiafelületeknek köszönhetően az animációs TV-szpottal jóval több emberhez jut el a kampány fő üzenete, hogy még több család és rászoruló számára válhasson igazi ünneppé a karácsony.

A kisfilm mellett az áruházlánc idén egy külön kutatással is kibővítette a kampányt, amelyben a vásárlóközösség önzetlen segítségnyújtásának okait, az adományozás motivációit vizsgálta. 1000 fő megkérdezéséből kiderült, hogy a 18-59 éves lakosság 68%-a adakozik rendszeresen és az adományozók mintegy 52%-a számára érzelmi döntés ez: jó érzéssel tölti el őket, ha másokon segíthetnek. Főleg pénzzel támogatják a leginkább rászorulókat, nélkülöző vagy beteg gyerekeket, de szívesen adományoznak ruhát, tartós élelmiszert, gyerekjátékot, tanszert és könyvet, vagy egyéb mindennapi élethez nélkülözhetetlen eszközt. A felmérés arra is rávilágított, hogy főként személyes átadás és a kihelyezett perselyekbe történő adakozás formájában, leginkább az ünnepi időszakokban a legjellemzőbb az adományozás, bár a közösségi média és a buzdító kampányok szerepe vitathatatlan a fontos ügyek felkarolásában az egyéb időszakokban is.

A SPAR Batthyány téri szupermarketében – a kampányrajt hivatalos helyszínén – arra buzdítják az adakozni kívánó vásárlókat, hogy az üzletben kihelyezett felületekre írják fel, miért adományoznak szívesen, ami segít hasonló segítő tettre buzdítani a többi vásárlót is.

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat 2019. december 12. és 17. között számos SPAR és INTERSPAR áruházban fogadja a vásárlók adományait. Kattints IDE a részletekért!

Promóció