Míg az Issey Miyake-t a játékosság és az óceánok élővilága, Ferragamót pedig a női szerepek sokfélesége ihlette meg, addig a Louis Vuitton divatház egy egészen megfoghatatlan témához nyúlt: Nicolas Ghesquière, aki 2013 óta a Louis Vuitton kreatív igazgatója, az idő tematikája köré építette fel 2022-es ready to wear kollekcióját a párizsi divathéten: egészen pontosan arra kereste a választ, hogy miképp interferál egymással idő és divat. (A témafelvetést indokolta az is, hogy idén ünnepelné 200. születésnapját a divatház alapítója, Louis Vuitton.)
Nicolas Ghesquière szeret a múlt, a jelen és a jövő bizonytalan dimenziói között elveszni. „Rajongok a vámpírokért, akik különböző korok között utaznak, alkalmazkodva az adott kor öltözködési stílusához” – nyilatkozta a tervező, aki azt is elárulta, hogy ő tervezte Alicia Vikander ruháját a HBO legújabb sorozatához, az Olivier Assayas rendezte Irma Vep-adaptációhoz.
Bár a bemutató ünnepélyessége felért egy időutazással, a show varázsát derékba törte egy tüntető, aki Overconsumption = Extinction (Túlfogyasztás = kihalás) feliratú táblával lépett a kifutóra. Ennek ellenére Ghesquière üzenete átjött, sikeresen egyesítette a távoli és a közelmúlt divattörténetét a mával.
Kattints a képre, és nézd meg a galériát!
Forrás: Vogue Fotók: IMaxTree