Kortárs, női zeneszerző, vagy egy húszas éveit elemző lány – akárhogy is aposztrofáljuk aZorkát, igazi művészet az, ahogy szavakat hív életre a zene érzéki frekvenciáin keresztül ezzel egyedi univerzumokat teremtve. Az év végén Blahalousiánaval együtt turnézó és Kollár-Klemencz Lászlóval közös estet tartó énekesnő a Cseresznyeszezon után újabb lemez előfutárral jelentkezik, amely egy olyan témát tesz elfogadhatóbbá szövegvilágával és tapadós dallamaival, mint az óriási tabuként kezelt, mégis úton-útfélen jelenlévő elmúlás.
„A depresszióról, halálvágyról szól a dal, és az ebben való kimerülésről. Sokat agyaltam, merjek-e ennyire nehéz témát hozni, de végül rájöttem, hogy csak így mutathatok hiteles összképet” – meséli az előadó, aki a rendezővel, Makk Vatával közösen egy találó, szöveges videót álmodott meg: „A Játékmadár szövegéhez kapcsolódtam ezzel a rövid képpel: az évek során nehézséget okozott elfogadni a ‘sötétebb’ oldalam, de rá kell jönnöm, hogy ez is az én részem, ez is én vagyok.”
Ahogy a február 9-ére tervezett LP legtöbb szerzeményén, a Játékmadár producere ezúttal is Somody Áron (ő Azahriah, Nági, OHNODY és kristoaf producere is) volt, egyben ő felelt a mix- és masteringért.
„Ahogy születtek az új dalok, egy erős koncepció is kirajzolódott: az öngyógyítás egy-egy különböző fázisát akartam megjeleníteni a számokkal. Újítgattam a szövegírással is, megpróbáltam hangsúlyosabb refréneket írni, amik egyfajta konklúziói a teljes szövegnek. A zeneszerzés Jancsó Gáborral zajlott, aki a Hangfoglaló Programban a mentorom is volt, illetve egy-kétszer a zenekarom tagjaival írtunk meg (Berek Dániel, Perger Péter) az akkordokat. A szövegeket pedig szokás szerint én szereztem” – mesélte aZorka, aki a Gólyában ráadásul lemezbemutató koncertet tart 2024. február 24-én. Jegyeket ezen a linken tudunk vásárolni.
Fotó: Licthner Dorina