Jean-Charles de Castelbajactól nem áll messze sem a humor, sem a művészet, ha divatról van szó. Márkáját még 1968-ban alapította, de később dolgozott a kötött termékekre fókuszáló Icerbergnél, és számos már márkának is. Az élénk színű munkáiról, artisztikus megközelítéséről ismert dizájner számos világsztárt öltöztetett: Madonna viselte egy plüssmackókkal borított kabátját, de ki ne emlékezne Lady Gaga tetőtől-talpig békás szettjére? Az antidivat-divat egyik éllovasa, aki nem riadt vissza attól sem, hogy éppen rongyokból, vagy szivacsokból készítsen ruhákat. Az alkotó az elmúlt időszakban inkább a képzőművészeti munkásságára és különböző együttműködésekre fókuszált, a hetekben azonban visszatért a kifutók világába, mégpedig az olasz United Colors of Benetton művészeti vezetőjeként, ahol a férfi és női kollekciókért is felel majd.
Jean-Charles de Castelbajac, Luciano Benetton és Oliviero Toscani Milánóban, az új kollekció bemutatóján
Még az 1960-as években, Luciano Benetton alapította meg a hamar szinte birodalommá váló márkát, amely mindig is úttörő volt a divat és a diverzitás terén: híres-hírhedt reklámkampányaikban nem riadtak vissza az erősebb politikai állásfoglalástól sem. Az olasz márkára amúgy is jellemző az erőteljes színhasználat (és persze a kötött), így a marokkói születésű dizájner tökéletes választásnak tűnik a posztra. A nemrég Milánóban debütáló, 2019-es őszi-téli szezonra szánt kollekció előtt még 2007-ben tartott a márka utoljára divatbemutatót, akkor a fennállásuk 40. évfordulójának alkalmából. Az elmúlt évtized – és az olcsó fast fashion térhódítása – azért nyomott hagyott az olasz márkán is, rekord méretű veszteséget könyvelhettek el. Castelbajac fedélzetre lépése mellett Oliviero Toscani, a híres fotográfus is újból egyesítette erőit a Benetonnal – neki köszönhetőek a márka világhírű kampányai.
Castelbajac mint tervező, mindig egy színes, boldog, örömökkel és humorral teli világot festett elénk a ruháival. A Benettonnal karöltve pedig szélesebb réteg számára is elérhetővé teszi ezt. Úgy tűnik, most pont erre van szükségünk: tapasztalatra a fiatalos lendület helyett, színes mókára és egy kis megmosolyogtató sikkre.
Kattints a galériára a kollekció darabjaiért!
Fotók: Profimédia- Red Dot