Mindent a Milan Fashion Weekről: 2. rész

2019. február 28. |

Természetesen mi is ott voltunk a milánói divathéten! Következzen beszámolónk második része szerzőnk, Mario Cossu tollából.

Az első rész után itt is a folytatás, amelyben bennfentes szerzőnk elmesél mindent, amit a legfontosabb kollekciókról tudni érdemes.

Február 22. péntek

Blumarine – Rózsák, rózsák és rózsák. A tél puhán, romantikusan, de közben igazán szexin és letisztultan közelít majd 2019-ben, legalábbis a márka szerint. A Blumarine ruhái akár a költemények – az anyagok a női testet magasztalták és a finom mozdulatokat hangsúlyozták. Bár a kollekció a márka archívumába nyúlt vissza inspirációért, közben nem felejtette el beszélni a jövő nyelvét sem.

Bottega Veneta – Arra készültünk, hogy Phoebe Philo hangsúlyosan visszaköszön a kollekcióban. De Daniel Lee, a márkánál ezzel a kollekcióval debütáló új, kreatív vezető meglepett minket. A ruhák a sportos agresszivitást, a radikális sikket képviseleték, miközben kerültek minden glamúrt. De ezzel szemben innováció és bátorság jellemezte a kollekció darabjait..

SportMax – A kollekció a dinamikus nőiesség teljesen új koncepcióját vegyítette a futurisztikus szabászattal. A kosztümök új formában keltek életre: a márka elképzelése szerint számos módon viselhetjük majd az együttes részeit, ez lehet a jövő klasszikusa.

Versace – Donatella továbbra is Gianni örökségéből merítkezik, de nem csupán a vonalak glamúrját és a részleteket mutatja meg, hanem a márka kampányfotóihoz is visszanyúl, amelyeket Richard Avedon készített a ’90-es években. Természetesen nosztalgikus és szexi, de inkább a trendekhez van közel, mintsem ahhoz az esztétikához, amit megszokhattunk.

Február 23. szombat

Giorgio Armani – A milánói divathéten erősen visszaköszönt a ’80-as évek, ennek pedig antropológiai magyarázata van. A ’80-as években született meg ugyanis a power dressing, többnyire Milánóban. Napjainkban ez a társadalmi erő ismét kritikusan csökkenni kezdett… A divatipar viszont minden erejével azon van, hogy ez megakadályozza. Giorgio Armani neve egyet jelentett a múltban a power dressinggel. Most azonban valami megváltozott. A sziluettek lágyabbak, a vonalak elegánsak és kevésbé geometrikusak. És a jóval melegebb hatású kék lett az új fekete.

Ferragamo – Bőr pizsamakosztümök, hosszú kasmírruhák és patchwork minták alkotják a kollekció fő elemeit. Természetesen a márka archívumából köszönnek vissza mindezen jegyek, ugyanakkor megmutatják a kortárs nő számára az öltözködés irányelveit is. Fő az egyszerűség, hiszen a Ferragamo-nő mottója: nem akarok túl sokat gondolkodni azon, hogy mit vegyek fel.

Február 24. vasárnap

Stella Jean – A Stella Jean téli kollekciója elegáns, kényelmes és színpompás. A ruhák lágy vonalakkal ölelik körbe a testet, a kabátok a formákat hangsúlyozzák, miközben az erőteljes színek az egészet megtöltik energiával. A végső üzenet pedig arról szól, hogy tegyük zöldebbé a földet. Mert megtehetjük, és mert meg is kell tennünk, hogy a divatban is környezettudatosak legyünk.

Antonio Marras – Antonio Marras divatbemutatóit a költői hangulat és konceptualitás jellemzi. A kollekció hangulatát a történelem, és a művészetek határozzák meg – a színháztól a képzőművészetig, a zenétől a költészetig. De a főszerep persze mindig a ruháké.

Dolce & Gabbana – A modellek Hollywood inspirálta selyem babydollokba bújva suhannak végig a kifutón, a reneszánsz nőalakok eleganciáját pedig a brokátok idézik meg. A printeket és a díszítéseket a szürrealizmus inspirálta, megjelennek az állatminták és a fekete, fekete, fekete. Bár most úgy tűnik, pályán van a divatház,  a múlt rasszista botrányai még érezhetőek a levegőben.

Szerző: Mario Cossu

Fotó: Sportmax, Stella Jean, IMaxTree

Szólj hozzá te is!

Még több Divat