Varga Erika a Romani Design tervezője egy nagyon átgondolt, jól felépített kollekciót hozott létre: a roma kultúrában jellegzetes motívumok és vonalvezetések inspirációjából egészen egyedi darabok születtek.
Burjánzó motívumok, élénk színek, részleteiben gazdag, szépen kidolgozott díszítések jellemezték a kollekció első felét, amelyet aztán egészen minimalista, első pillantásra is áttekinthető darabok követtek – jellegzetes motívumok és szín kavalkád nélkül.
Szerencsés döntés volt egy kollekcióban összehozni a burjánzó és minimalista felépítésű darabokat. A kifutón is jól esett a szemnek ezek váltakozása. Hol a gazdagságban, hol a letisztultságban gyönyörködhettünk.
A kiegészítők aztán tovább erősítették az összhatást, és a két egymással ellentétesnek tűnő vonal egységét. A többször is előtérbe kerülő hímzett – tűzrózsa – motívum, amelyet maga Erika tervezett, az ékszerekben is visszaköszöntek (de még a táskák cipzárfogóján is). A táskákat egyébként a tervező húga, Varga Helena, a porcelán ékszereket pedig Diós Gabi készítette el Erika tervei alapján.
Erika a divatbemutató után beavatott minket az új kollekciót összefogó üzenetbe is. „Végig az járt a fejemben, hogy milyen lehet az a roma vagy nem roma kortársam, akit érdekel a divat, szereti a multikulturalizmust, fontos számára a nyitottság, a tolerancia, az élhető emberi közösségek teremtése.” A tervező szerint újra világtrend, hogy a divat ne csak önmagáért létezzen, hanem fontos emberi és társadalmi értékeket fogalmazzon meg és közvetítsen.
„A divat képes erre. És engem ez izgat leginkább – mondja Erika. – Önmagunk, a saját identitásunk vállalásához bátorságra van szükség. A divat teremtéséhez és követéséhez szintúgy. Ahhoz is, hogy a divatnak ezt a figyelemfelhívó, közvetítő erejét használjuk. A divat és az identitás itt találkoznak.”
A galériáért kattints a képre!