A japán Uniqlo zsebméretűre összehajtható pufidzsekijeivel és extrarugalmas nadrágjaival robbant be a divatvilágba a praktikum, méghozzá a stílus jegyében. Most Hana Tajima, divattervező és divatblogger segített a márkának, hogy a muszlim nők is hordhassanak trendi, de persze továbbra is a vallási előírásoknak megfelelő darabokat.A LifeWear névre keresztelt kollekcióban a hosszú szoknyák és ruhák mellett olyan tradicionális darabok kerültek újragondolásra, mint a fejkendőként viselt hidzsáb.
Tajima egyébként 17 éves volt, mikor felvette az iszlám vallást, de az öltözködéssel sokáig meggyűlt a baja. „Ha ruhavásárlásról van szó, egyrészt ott vannak a hagyományos darabok, amik egyértelműen a muszlim kulturális örökséghez kötik a viselőjüket.” – magyarázza Tajima. „De rengeteg nő van, akik nem szeretnének egy ilyen specifikus kulturális identitással azonosulni… Rengeteg találékonysággal és ügyességgel át lehet alakítani a luxusmárkák darabjait is, de nincsenek olyan ruhák, amik nekünk készülnek. Ezzel a visszafogott kollekcióval olyan emberekhez szerettünk volna eljutni, akiket többnyire nem vesznek figyelembe a tervezésnél.” A muszlim nőknek többnyire mindig el kell takarniuk testük nagy részét, illetve ott van még a fejen viselt hidzsáb is.
A kollekcióban rengeteg olyan darab van, ami rétegekből épül fel, de valójában egyetlen ruhadarab – így kényelmes és stílusos viseletet biztosít gazdájának.
Itt egy videó a blogger és a márka együttműködéséről: