Magyar kreatívok Londonban – Divatmárkák a London Fashion Weeken

2015. július 09.
Egy nemzetközi divatmárka számára óriási lehetőséget jelent, mikor első alkalommal mutatja be a világ vezető divat fővárosaiban kollekcióját. Az elmúlt években egyre több magyar márka választja a London Fashion Weeket, hogy legújabb kreációikat megismertessék a nemzetközi divatszakmával.

A világ egyik rangosabb divatrendezvénye az évente kétszer megrendezésre kerülő London Fashion Week. Az elmúlt években a vezető magyar márkák közül Abodi Dóra két alkalommal is tartott divatbemutatót az új tehetségek bemutatására specializálódott Fashion Scout keretében, míg Napsugar von Bittera divatprezentációval jelentkezett a London Fashion Week során. Emellett korábban különböző divatbemutatók és nagyobb showcasek részeként több magyar fiatal brand is bemutatkozási lehetőséghez jutott Londonban.

A magyar kiegészítő brandek közül a ZEMA ékszermárka korábban egy showcase keretében már bemutatkozott Londonban, idén szeptemberben megrendezésre kerülő Fashion Weeken azonban önálló showcassel debütál a brit nagyközönség előtt egy különleges kollekcióval. A márka számára nem ismeretlenek a nemzetközi piacok – a London Fashion Week mellett – már más párizsi, londoni, moszkvai és Las Vegas-i rendezvényeken is megállta a helyét.
A hazai divatszakmában már szép sikereket elért ékszerbrand saját tervei alapján gyártja finomporcelán ékszereit. A tradicionális motívumoktól az art-deco stílusig több féle irányzatban készít kollekciókat. A kézzel festett ékszerek értékét tovább növeli a dekoráláskor használt 21 karátos arany és a 23 karátos platina.

Papp Erzsébetet, a cég kreatív igazgatóját arról kérdeztük, mit jelent és mik a nehézségei egy magyar brandnek egy vezető divatfővárosban bemutatkozni.

Hogyan készülnek a szeptemberi London Fashion Weekre?

Természetesen a meglévő kollekciókon felül szeretnénk egy teljesen új, egyedi, exkluzív, kizárólag a brit piacra gyártott termékpalettával megjelenni. A kreatív folyamat már ez év elején megkezdődött több szakemberünk segítségével. Egy alapvető koncepciót követően a ZEMA stábja minden részletre kiterjedően készül fel ezen eseményre.

Mennyire más a kreatív folyamat a magyar és az angol piacra való felkészülésben?

A tervezés kicsit szabadabban tud működni, mint egy kötöttebb magyar piacon. Bátrabban tudunk használni dominánsabb részleteket egy ékszeren belül is. 

Milyen különbségek lelhetőek fel a magyar és az angol piac között?

A különbség elsősorban a fogyasztói réteg között van, hiszen a brit piac hatalmas. Ugyanakkor mivel mindenki ilyen nagyobb piacra törekszik, ezért a konkurencia harc sokkal nagyobb, mint egy kisebb magyar piacon.

szerzők: Ravas Lili, Amy Newson