Telt házas bemutatók a Budapest Central Fashion Weeken

2018. május 04.
Közép-Európa egyik legnagyobb divateseményén számos magyar és nemzetközi tervező vonultatta fel kollekcióját. A Várkert Bazárban tartott rendezvényre a világ több pontjáról érkeztek szakmabeliek.

Április 27. és 29. között a Várkert Bazár volt a divat legfontosabb találkozóhelye a Budapest Central European Fashion Week-en (BCEFW). Ez idő alatt hazai és külföldi tervezők mutatták be 2018/19-es őszi-téli kollekcióikat. Mutatjuk a magyar divatesemény legemlékezetesebb momentumait.

Márkapaletta

A régióból olyan neves tervezők, mint LAFORMELA, a Nah-Nu, Jiri Kalfar, Iona Ciolacu, a Footshop és Omelya T-dress munkáival is megtisztelte a rendezvényt, míg a magyar tervezők közül itt mutatta be kollekcióját Mérő Péter, a Cukovy, a Sentiments, a Maison Marquise, Abodi, Sugarbird, Dorko, Celeni, Tomcsányi, Nubu, Katti Zoób, Nanushka, Nora Sarman, Zsigmond Dóra, Je Suis Belle és az Artista is.

A húzónevek mellett a rendezvény egyik missziója a kiemelkedő divattervezők és a fiatal tehetségek támogatása is. A divatiskolák végzősei egy impozáns Young Talents show és prezentáció keretében mutathatták  be vizsgamunkáikat.

Gasztro és divat kéz a kézben

A Magyar Turisztikai Ügynökség számos divattal kapcsolatos programot szervezett, az Ybl palotában Front Row vacsora került megrendezésre, a nemzetközi divatszakma képviselői a főváros turisztikai látványosságaival, építészetével és egyedülálló gasztronómiájával is megismerkedtek, míg  a MOL Pop-Up Store-ban magyar márkák ruháit lehetett megvásárolni május 8-ig. (Az előző évekhez hasonlóan a rendezvény fő szponzora a Mercedes-Benz, az idei év kiemelt támogatója a MOL volt.)

Nemzetközi vendégsereg

A szervezők idén kiemelt figyelmet fordítottak a nemzetközi összefogásra és a külföldi sajtóra, így ismert és elismert Vogue, Harper’s Bazaar, Elle valamint Glamour divatszerkesztőket, bloggereket, utcai divatfotósokat hívtak meg a világ minden tájáról Los Angelesen, Barcelonán, Párizson, Berlinen Amszerdamon át a V4 tagországokig. És természetesen a hazai sztárvilág is képviselte magát a rendezvényen.

„A rendezvény sikere a tervezőink sikere, hiszen sosem látott szakmai összefogás eredményeként számos telt házas bemutatót láthattak az érdeklődők. A rendezvény méltó kezdete annak, hogy elérjük hosszú távú célunkat, hogy Budapest Közép-Európa régiós divatközpontjává váljon”- mondta Bata-Jakab Zsófia, az MTÜ divatiparért felelős igazgatója.

Promóció