Több mókát a medencepartra!

2018. június 09. |
Central Médiacsoport Zrt.

A 2012 óta működő PELSO (ami a Balaton latin neve) az egyetlen magyar dizájner fürdőruhamárka. Idei, Édeni reggel kollekciójuk kapcsán Mészáros Angélával, a márka tervezőjével és Bálint Attila kreatív vezetővel beszélgettünk újdonságaikról, a hazai piacról és természetesen jövőbeni terveikről is.

A legújabb kollekciótokat az Édeni reggel, egy paradicsomi (lélek)állapot ihlette.

Attila: Az az érzés inspirálta a kollekciót, amikor visszagondolsz egy nagyon jó nyaralásra, villanások, pillanatfelvételek visszarepítenek abba az állapotba. Ha valaki felvesz egy fürdőruhát és elképzeli, milyen is lesz önfeledten, nyáron – ezt az élményt idézi meg a kollekció.

Mit tartotok az idei darabok legnagyobb újdonságainak?

Angéla: Úgy érezzük, az Édeni reggel az eddigi legjobban sikerült kollekciónk, de igazából minden évben ezt mondjuk. J A fürdőruhák között olyan modellek is találhatóak az idei kollekcióban, amelyeknél maga a fazon adja a tartást: nincsenek beépített merevítők és szivacsok. Emellett természetesen vannak olyan modellek is, amelyek tökéletesen formálnak. Az idei kollekcióban ráerősítettünk az átlapolásra is, valamint dupláztuk a váll- illetve nyakpántokat, így további variációs lehetőséget biztosítanak ezek a megoldások. A kétrészeseknél is vannak kosár, illetve merevítő nélküli modellek, ahol maguk a szabásvonalak biztosítják a tartást. A tavalyi sikerre való tekintettel bővítettük további strandruhákkal is a kollekciót, amelyek az utcára simán felvehetőek, teljes értékű urbánus viseletként szolgálnak. Van például egy látványos nadrág is a kollekcióban, valamint klasszikus szafariing is.

Attila: Több mókát a medencepartra!

Hogyan jellemeznétek a Pelso-nőt?

Angéla: A Pelso-nő bátor, ismeri önmagát. Ennek megfelelően a fürdőruha sem akar mást csinálni belőle, kiemeli a szépségét. Inkább olyan, mint egy rúzs és nem álarc. Ezen kívül mindenképpen jófej, nyitott, intellektuális típus, önazonos és önálló élete van.

Attila: Olyan nő, akivel szívesen leülsz vacsorázni. Az amerikai partnerünk szerint ő a „Hamptons Girl”, aki hétvégenként New York-ból kiruccan az óceánpartra.

Milyen visszajelzéseket kaptok a hazai piactól, hogy látjátok a márka iránti érdeklődést?

Attila: Alakul a törzsvevői bázisunk, egyre több visszatérő vásárlónk van, akik figyelemmel követik a márkát, várják az újdonságokat. A webshopunk kifejezetten jól működik, és emellett saját üzleteink is vannak. A showroom-ba is gyakran feljárnak a vásárlók. A fürdők miatt egész évben adunk el fürdőruhát.

Milyen piacokra koncentráltok?

Attila: Elsősorban a magyar piacra koncentrálunk, ezt erősítjük, de kacérkodunk az amerikai és európai terjeszkedéssel is.

Egyre nagyobb teret kap a tudatosság, a fenntarthatóság a divatban. Ti 100%-ban itthon gyártjátok a darabokat, olasz prémium alapanyagból, amelyek UV 50-es védelmet is biztosítanak.

Angéla: A hazai gyártáson felül az összes alapanyag, amit használunk, rendelkezik OEKO-TEX tanúsítvánnyal. (Az OEKO-TEX az egyik legelterjedtebb tanúsítvány: garantálja, hogy a termék, semmilyen az emberi egészségre káros anyagot nem tartalmaz – D.E.)Nem szeretünk bele egy-egy anyagba, amit meglátunk, hanem prioritást élvez a minőség. A gyártókkal is nagyon jó kapcsolatot ápolunk, minden anyag megfelel például az összes EU-s normának. Hosszú évek óta ezekkel a beszállítókkal dolgozunk, egyformán gondolkodunk.

Attila: Van bennünk egy adag patriotizmus is. A printek is Magyarországon készülnek, ami ráadásul így drágább nekünk, de a minőséget hozni kell. Az elmúlt évek alatt csupán két fürdőruhát hoztak vissza minőségbeli kifogással, a gumi adta meg magát, na de 5-6 éven keresztül, heti rendszeres használat után!

Milyen nemzetközi tendenciák vannak erre a törekvésre a fürdőruha-szegmensben?

Angéla: A nagyobb márkákra, főleg az ausztrál és amerikai cégekre nagyon jellemző a tudatos, újrahasznosított anyaghasználat. Ezek az újfajta technikai anyagok ugyanolyan tulajdonsággal rendelkeznek, mint a hagyományosak, csak sokkal strapabíróbbak. Például óceáni hulladékból készülnek, a gyártásuk során nem szennyezik a környezetet és speciális, kímélő festéssel színezik őket. Mindenképpen egy erős tendencia van a fenntarthatóságra a fürdőruha-szegmensben is.

Mi lesz számotokra a következő lépés, természetesen a 2019-es kollekción kívül?

Július elején nyitjuk meg új üzletünket a Széchenyi Fürdőben. Az új Spa shop-ban, nagyon szép műemléki helyszínen a teljes kollekciónk megtalálható lesz.

Kattints a képre a galériáért!

Szólj hozzá te is!

Még több Divat

Hordjunk jutát jutával! divattipp

Hordjunk jutát jutával!