Rasszista botrányba keveredett a Dolce&Gabbana

2018. november 22. |
Central Médiacsoport Zrt.

Minden egy rosszul elsült promóvideóval kezdődött, aztán a divatháznak shanghaji bemutatóját is el kellett törölnie a rasszista botrány miatt.

Ha a divatház egyik hírhedten mocskosszájú trónörökösére, Stefano Gabbanára gondolunk, talán nem is olyan meglepő a Dolce&Gabbana körül fellobbant rasszista botrány. Persze valamivel azért másabb a helyzet, mikor egy megosztó figura egyedül, saját nevében bombázza a világot – és a sztárokat – rosszindulatú megjegyzéseivel ahhoz képest, amikor a divatház egy neves show promótálása közben fut bele egy rasszista “poénba”.

Az egész egy ártatlannak tűnő promóvideó-sorozattal indult, amivel a Dolce&Gabbana közelgő kínai bemutatóját szerette volna reklámozni. Az egyik felvételen egy kínai modell próbál meglehetősen sokat bénázva megenni egy olasz cannellonit evőpálcikával, ami a kínaiak szerint sértő a kultúrájukra nézve és alapvetően elég érzéketlen is. Arról nem is beszélve, hogy a narrátor olyan szexuális háttértartalmú megjegyzéseket is tesz az éppen kacéran szerencsétlenkedő nőnek, mint “Túl nagy neked, mi?”.

View this post on Instagram

@dolcegabbana RT/RP @pushkanews ・・・ ​​​​Dolce&Gabbana опять в центре скандала, расисткого. Бренд запостил несколько рекламных роликов, на которых азиатка пытается палочками поесть традиционную итальянскую еду. Ролик набрал 120(!) млн просмотров на китайском сервисе Weibo, разгорелось нехило. Добавим, что китайцы являются главными потребителями люксовых товаров в мире, на них приходится больше трети глобальных трат на предметы роскоши.

#dolcegabbana #DGTheGreatShow #DGLovesChina #runway #fashionshow #racism #dolceandgabbana #stefanogabbana #chinese #asianmodel #asian

A post shared by Sire Arevalo (@urmajestysire) on

De vannak olyan “epizódok” is, amikben ugyanez a kínai modell pizzát próbál vágni az evőpálcákkal vagy épp egy nagy tál paradicsomszószos spagettivel bajlódik.

A videók hatására a kínai celebek sorban határolódtak el a divatháztól és a show-tól, még a Dolce&Gabbana nagykövete, Kate Wang is visszamondta a bemutatót. Végül az egész shanghaji show-t törölték.

Ezen a ponton durvult el igazán a helyzet, mikor belépett a sztoriba a már emlegetett Stefano Gabbana is. Az interneten elkezdett keringeni egy screenshot amin egy bizonyos Michael Tranova (akinek a fiókját azóta törölték) beszélget Stefano Gabbanával, a divatház tervezője pedig láthatóan egyáltalán nem szánakozott a kínai botrány miatt. Gabbana azt írta: “Kitörölték a kínai közösségi médiából, mert az irodámban olyan hülyék ülnek, mint azok a fölényeskedő kínaiak. Én akartam ezt és sosem töröltem a videót.” majd “És mostantól minden nemzetközi interjúmban elmondom, hogy a legszarabb ország (a szar szó helyett Gabbana az azt formázó emojit használta – a szerk.) Kína”.

A Dolce&Gabbana ezek után kitett egy közleményt, amiben azt állították, hogy Instagram-fiókjukat és mágikus módon ezzel egyidőben Stefano Gabbana privát Instagramját is meghackelték. A posztban elnézést kértek Kínától és biztosítottak felőle mindenkit, hogy nagyon tisztelik a kínaiakat, de Gabbana híres közösségi médiában való garázdálkodásai után nehezen áll meg a sztori.

Arról nem is beszélve, hogy a divatháznak korábban volt már rasszista botránya: alig két évvel ezelőtt #DGLovesChina kampányukban már kritizálták őket a kínai emberek sztereotíp ábrázolásáért.

Szólj hozzá te is!

Még több Divat