A kezdeményezés reakció az utóbbi évtizedekben átalakult vásárlási szokásokra, a felgyorsult ruhafogyasztásra, az etikátlan és fenntarthatatlan tömeggyártásra, a divatipar környezetkárosító működésére. ‘A Salon’ eredeti, történelmi jelentése a Wikipédia szerint: “emberek gyülekezete egy inspiráló vendéglátó házában, ahol a párbeszédek révén a cél részben egymás szórakoztatása, részben pedig egymás ízlésének formálása és ismereteinek bővítése.”
Három évvel ezelőtt Vanyovszki Mária ennek jegyében indította el az asalon.hu oldalt, hogy független platformként összefogja a magyar divattervezőket, egyedülálló, koncentrált fórumot biztosítva számukra.
Jelenlegi, felgyorsult és a környezetet nem kímélő fogyasztási szokásainkkal szembemenve az oldal célja, hogy felhívja a figyelmet a vásárló felelősségére és segítse a tudatos választást.
Hogy vásároljunk ritkábban, gyűjtsünk az értékekre és válasszunk helyi terméket, hazai alkotók munkáit!
Az egyéni kezdeményezéshez az elmúlt három év alatt sokan csatlakoztak. A Brody Studióba szervezett eseményen ezt is ünnepelték.
Ugyanezen a napon indult el az asalon.shop online piactere, mely az asalon.hu szakmai platformjára építve egy olyan internetes divatkereső, ahol összekötik a tudatos vásárlókat a magyar divattervezői márkákkal. A termékek praktikus kategorizálása, a személyre szabott divatkínálat, az üzletkereső, a kiárusítások és kedvezmények egy helyen való ismertetése és az egyéb kiegészítő funkciók révén végre átláthatóvá és könnyen elérhetővé válik a hazai design- és divattermékek kínálata. A két portál folyamatos beszámolóinak és értékeléseinek köszönhetően a vásárlók pontos képet kapnak arról is, hogy kik készítik a termékeket, amiket aztán közvetlenül az alkotóktól lehet megvenni, vagy egyedi igény szerint elkészíttetni.
Érdemes figyelni az oldal eseménynaptárát is, ahol folyamatosan hírt adnak azokról a programokról, ahol személyesen találkozhatunk az alkotókkal.