Ismert színésznőknek terveztek a MOME hallgatói

2019. július 17. |

Mit viselne Ónodi Eszter egy hetvenes éveket idéző koncerten? Hogy kerültek Balla Eszter ruhájára gyermekei rajzai? Négy színésznő három különböző élethelyzetéhez terveztek egy-egy öltözéket a MOME hallgatói.

Izgalmas öltözéktervezői feladatot kaptak a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem divat mesterszakának elsőéves hallgatói: a témájuk a személyes hangvételű öltözéktervezés volt, ismert, reflektorfényben élő személyeknek.

A feladatban négy gyönyörű színésznő – Ónodi Eszter, Balla Eszter, Lovas Rozi és Tenki Dalma – vett részt, akik mind készségesen vettek részt a projektben. Négy különböző életkorú, különböző élethelyzetben élő, rendkívüli tehetségű színésznőről van szó, a karrierjük különböző stádiumában.

Kattints a galériára és nézd meg az Ónodi Eszternek megálmodott és megvalósított szetteket!

De hogyan is zajlott ez az izgalmas projekt? A legelső lépésként a párban dolgozó tervező-jelöltek „ismerkedő” interjút készítettek a kiválasztott színésznőkkel: kérdéseik mind a szokásaikra, habitusukra, mind a személyes ízlésükre kiterjedtek. A személyes találkozások ráadásul alkalmat adtak egy mélyebb megismerésre, de a karakterük és a testalkatuk is meghatározó volt az első tervek elkészítésénél.

A cél, hogy három tipikus, a színésznők életében előforduló szituációhoz készítsenek teljes öltözéket a hallgatóik. Az első egy hétköznapi öltözék, ami igazodik a napi rutinjukhoz: Ónodi Eszter például biciklivel jár a próbákra, Rozi pedig gyakran viszi magával a kutyáját. Szempont volt, hogy praktikus, könnyen kezelhető, ám egy hirtelen interjú esetén könnyen elegánsabb, képernyő-kompatibilis ruhát lehessen varázsolni az első öltözékből.

Hogyan díszítik Balla Eszter ruháját gyermekei rajzai?

A második egy elegáns, és kiemelt alkalmakra viselhető öltözék: mit viselnének díjátadókon, partikon, vagy bemutatók esetén? Ezek az alkalmak még nem feltétlenül kívánnak nagyestélyit, azonban fontos az egyedi, különleges, nagyvonalú megjelenés. Ebben az esetben, szinte mindegyik színésznő vágya eltért a klasszikus „vörösszőnyeges” elvárásoktól.

A harmadik öltözék pedig a szabad játék lehetőségét biztosította a hallgatóiknak, mivel ez egy szabadabb asszociációs folyamat eredménye volt. A cél egy fotózásra, vagy videóklip készítésére, esetleg speciális fellépésre alkalmas „jelmez” elkészítése volt, amely a reflektál arra a folyamatra, ahogy megismerték és megszerették a velük együttműködő művésznőket.  Így kapott Ónodi Eszter egy hetvenes éveket idéző koncertsorozatra egy speciális kendőkből összeállított fellépőruhát. Balla Eszter ruhájára pedig saját gyermekeinek rajzai kerültek, játékosan gyöngy-fonal hímzés formájában.

Mit viselne Tenki Dalma?

A szettekhez ráadásul kiegészítő is dukál: az öltözékekhez páronként két öltözék-kiegészítőt is el kellett készíteniük. Övek, táskák, vagy az öltözék részévé váló díszítő funkciót betöltő kiegészítő tárgyak készültek el – sokuk tervezői tanulmánya során ez volt az első lépés az öltözék-kiegészítők területén.

A csapatmunka és a valós „megrendelővel” való találkozás lehelősége, minden tervező-hallgatót, rendkívül motiválttá tett, az eredmény fotózása, dokumentálása ráadásul a MOME BA fotós hallgatóival közösen történt.

…és Lovas Rozi?

Oktatók: Bráda Judit és Szűcs Edit

Hallgatók/tervezők: Farkasdy Szilvi és BognárAngéla (Tenki Réka), Kószó Emese Panna és Vecsei Kinga Réta (Balla Eszter), Marada Gerda és Szigeti Orsi (Ónodi Eszter), Szabó Korinna és Papp Piroska (Lovas Rozi)

Fotó: Kovács B. Tamás és Tompa Eszter (Tenki Réka), Orbán Szilárd (Balla Eszter), Liziczai Réka (Ónodi Eszter), Legát Anna és Kozma Regina (Lovas Rozi)

Szólj hozzá te is!

Még több Divat