Ismert színésznőknek terveztek a MOME hallgatói

2019. július 17. |

Mit viselne Ónodi Eszter egy hetvenes éveket idéző koncerten? Hogy kerültek Balla Eszter ruhájára gyermekei rajzai? Négy színésznő három különböző élethelyzetéhez terveztek egy-egy öltözéket a MOME hallgatói.

Izgalmas öltözéktervezői feladatot kaptak a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem divat mesterszakának elsőéves hallgatói: a témájuk a személyes hangvételű öltözéktervezés volt, ismert, reflektorfényben élő személyeknek.

A feladatban négy gyönyörű színésznő – Ónodi Eszter, Balla Eszter, Lovas Rozi és Tenki Dalma – vett részt, akik mind készségesen vettek részt a projektben. Négy különböző életkorú, különböző élethelyzetben élő, rendkívüli tehetségű színésznőről van szó, a karrierjük különböző stádiumában.

Kattints a galériára és nézd meg az Ónodi Eszternek megálmodott és megvalósított szetteket!

De hogyan is zajlott ez az izgalmas projekt? A legelső lépésként a párban dolgozó tervező-jelöltek „ismerkedő” interjút készítettek a kiválasztott színésznőkkel: kérdéseik mind a szokásaikra, habitusukra, mind a személyes ízlésükre kiterjedtek. A személyes találkozások ráadásul alkalmat adtak egy mélyebb megismerésre, de a karakterük és a testalkatuk is meghatározó volt az első tervek elkészítésénél.

A cél, hogy három tipikus, a színésznők életében előforduló szituációhoz készítsenek teljes öltözéket a hallgatóik. Az első egy hétköznapi öltözék, ami igazodik a napi rutinjukhoz: Ónodi Eszter például biciklivel jár a próbákra, Rozi pedig gyakran viszi magával a kutyáját. Szempont volt, hogy praktikus, könnyen kezelhető, ám egy hirtelen interjú esetén könnyen elegánsabb, képernyő-kompatibilis ruhát lehessen varázsolni az első öltözékből.

Hogyan díszítik Balla Eszter ruháját gyermekei rajzai?

A második egy elegáns, és kiemelt alkalmakra viselhető öltözék: mit viselnének díjátadókon, partikon, vagy bemutatók esetén? Ezek az alkalmak még nem feltétlenül kívánnak nagyestélyit, azonban fontos az egyedi, különleges, nagyvonalú megjelenés. Ebben az esetben, szinte mindegyik színésznő vágya eltért a klasszikus „vörösszőnyeges” elvárásoktól.

A harmadik öltözék pedig a szabad játék lehetőségét biztosította a hallgatóiknak, mivel ez egy szabadabb asszociációs folyamat eredménye volt. A cél egy fotózásra, vagy videóklip készítésére, esetleg speciális fellépésre alkalmas „jelmez” elkészítése volt, amely a reflektál arra a folyamatra, ahogy megismerték és megszerették a velük együttműködő művésznőket.  Így kapott Ónodi Eszter egy hetvenes éveket idéző koncertsorozatra egy speciális kendőkből összeállított fellépőruhát. Balla Eszter ruhájára pedig saját gyermekeinek rajzai kerültek, játékosan gyöngy-fonal hímzés formájában.

Mit viselne Tenki Dalma?

A szettekhez ráadásul kiegészítő is dukál: az öltözékekhez páronként két öltözék-kiegészítőt is el kellett készíteniük. Övek, táskák, vagy az öltözék részévé váló díszítő funkciót betöltő kiegészítő tárgyak készültek el – sokuk tervezői tanulmánya során ez volt az első lépés az öltözék-kiegészítők területén.

A csapatmunka és a valós „megrendelővel” való találkozás lehelősége, minden tervező-hallgatót, rendkívül motiválttá tett, az eredmény fotózása, dokumentálása ráadásul a MOME BA fotós hallgatóival közösen történt.

…és Lovas Rozi?

Oktatók: Bráda Judit és Szűcs Edit

Hallgatók/tervezők: Farkasdy Szilvi és BognárAngéla (Tenki Réka), Kószó Emese Panna és Vecsei Kinga Réta (Balla Eszter), Marada Gerda és Szigeti Orsi (Ónodi Eszter), Szabó Korinna és Papp Piroska (Lovas Rozi)

Fotó: Kovács B. Tamás és Tompa Eszter (Tenki Réka), Orbán Szilárd (Balla Eszter), Liziczai Réka (Ónodi Eszter), Legát Anna és Kozma Regina (Lovas Rozi)

Szólj hozzá te is!

Még több Divat

Szabadságot a női mellbimbóknak! FANNA

Szabadságot a női mellbimbóknak!