Szeptemberi számunk divatsztorijában olyan márkáknak a nyomába eredetünk, akik koronás fők szolgálatában állnak: patinás, történelmi márkákról és vadonatúj brandekről is írtunk, hogy megnézzük, kik is öltöztetik a mai uralkodócsaládokat.
A világ legelső luxusmárkája
Idősebb, mint maga a belga királyság: a Delvaux-t még 1829-ben alapították. Valójában a világ legrégebbi luxus bőrdíszműves vállalatáról beszélünk és sokan nem is tudják, de ők találták fel a kézitáskát – 1908-ban már az alapító, Charles Delvaux adott be szabadalmat táskákra. Maga a női táska fontos szerepet tölt be a nők függetlenné válásában és azt is jelzi, miként változott a társadalomban betöltött szerepük.
A Delvaux stúdiójának csapata megbeszélést tart a soron következő szezonról – 1951
Kezdetben a Delvaux a belga királyi család és az aranyifjak számára készítettek bőröndöket és utazótáskákat, 1883-tól birtokolja a ház a királyi udvar hivatalos ellátójának címét, amelyet II. Lipót belga királytól kaptak. 1933 óta pedig – az haute couture mintájára – szezonális (tehát tavaszi-nyári és őszi-téli) kollekciókat mutatnak be, ekkor vette meg a divatházat Franz Schwennicke. A márka a mai napig és változatlanul az első műhelyükből működik, mára viszont két újabb atelier-t is nyitottak és több mint 200 kézműves mester dolgozik a darabokon.
Miben rejlik vajon a siker kulcsa?
Sosem ülek fel a legutolsó, aktuális trendeknek, hanem időtlenséget sugallnak a termék. Persze nem mindig volt könnyű a márka számára és arra is kíváncsi vagyunk, mi lehet a sikerük „receptje”: „Lenyűgöző és nagyon különleges az a történet, ami húzódik e mögött a régóta működő márka mögött és a Delvaux nagyon közel volt ahhoz, hogy eltűnjön, hiszen áldozatul esett a francia és az olasz nemzetközi márkák terjeszkedésének és a vágtató globalizációs folyamatoknak. Azonban sokat fektettünk a Delvaux-ba, mert hittünk abban, hogy az időtlen és különleges természete magáért beszél majd a sztenderdizált luxusiparban” – meséli Jean-Marc Loubier, a Delvaux elnök-vezérigazgatója. A siker kulcsát pedig a modernség, a merész dizájn és a kifogástalan minőség együttesében látja, amely a vásárlókat nem csupán egy másodpercre ragadja el. Fontos még számukra az is, hogy a márka rezonáljon a társadalom rezdüléseire – és a világgal együtt változzon, nyomon kövesse a különböző generációkat és reflektáljon a helyi sajátosságok mellett a multikulturális, sokszínű jegyekre is. A belgáktól indult ki ráadásul a szürrealizmus, így humorért nem kell a szomszédba menniük – egy különleges kapszulakollekcióval is tisztelegtek a művészeti irányzat előtt.
Belgaság – táskákban
Új korszak – világmárka
2011 egyfajta mérföldkő volt a márka számára, akkor szerezte meg a céget a First Heritage Brands (az ő portfóliójukhoz tartozott, tartozik a Sonia Rykiel is, ami nemrég zárta be kapuit – D.E.) és erőteljesen kiléptek a nemzetközi porondra. Mára a Delvaux valódi világmárkává nőtte ki magát, hiszen több mint 40 üzletük van világszerte, Franciaországban, Rómában, Hongkongban, Koreában és Japánban is. A mai napig az Aranykönyvben kap helyet minden egyes megtervezett modell – a meglévő, több mint 3000 mellett.
A Le Brillant sikere megalkotása, 1958 óta töretlen
A márka dizájnstúdióját Christina Zeller vezeti és míg a Delvaux-hoz mára számos ikonikussá vált táska köthető – ilyen például a Brillant (1958), a Tempête (1967), a Pin (1972), a Madame (1977) és a Cool Boksz (2018) – a klasszikus, tökéletesen bevált formáknak és megoldásoknak időről-időre új, kortárs köntöst adnak és magabiztosan ötvözik a tradíciót a technológiai újításokkal. Ezek a darabok gyakran komoly gyűjtőknél lelnek gazdára.
A Delvaux szöuli üzlete
fotó: Delvaux