A Eco-Age élvonalbeli divatházakat és brandeket igyekszik az etikus dizájn és a környezettudatos termelés felé terelni, valamint világsztárokat győz meg arról, hogy egy etikusan és környezetbarát módon készült ruha is lehet exkluzív és divatos. De a kommunikációval is foglalkozó ügynökség nem feledkezik el arról sem, hogy nem csak a sztárok, hanem mindannyian öltözködünk, vásárolunk, így készek hétköznapi tanácsokat is adni.
Milyen szerepe van és lehet a közösségi médiának abban, hogy környezettudatosságra neveljünk? – kérdeztük még Livia Firth-től.
A social media remek eszköz a felelős divat eszméjének terjesztésére, és a fogyasztók felvilágosítására. A #30wears (#viseld30szor) elnevezésű kampányunkban az emberek ezzel a hashtaggel posztolnak az öltözékükről, ruhájukról szóló történeteket, képeket, és elmondják, hogy büszkék rá, amiért egy-egy zöld darabot viselnek és újraviselnek vagy felvesznek egy régi ruhát. A történeteik pedig másokat is felrázhatnak.
Bombáznak minket a hírek, a felhívások, a javaslatok, hogy tegyünk a bolygónkért, a szennyezés megfékezéséért. De mit tehetünk mi, földi halandók, ha belevetnénk magunkat ebbe a küzdelembe?
A tudatos bolygómentésről, a tetteink fontosságáról általában drámai, sokszor tragikus hangon ír, szól a média. A Eco-Age weboldalának a hangneme egészen más: pozitív, dinamikus és friss hangot használunk, nem becsüljük alá a probléma súlyosságát, ellenkezőleg, igyekszünk azt széleskörűen, mindenre kiterjedően bemutatni.
Milyen ötleteid volnának azoknak, akik jó irányban szeretnék megváltoztatni az életmódjukat, egy zöldebb divatról álmodnak?
A legtöbbet épp apró, életmódbeli változtatásokkal tehetjük. Az Eco-Age kreatív csapata számos nagyszerű cikket írt a témában, ezek (angolul) olvashatók az oldalunkon. Például az, hogy átállhatunk organikus pamut tampon használatára vagy hogy zöldebbé tehetjük a karácsonyt (amikor, annak ellenére, hogy elsőként mindenkinek a sok felesleges fényes papír, dísztasak és díszdoboz ugrik be, a valódi problémát a mérhetetlen ételpazarlás jelenti). De beszámolunk Greta Thunberg aktuális akcióiról, és rákereshetünk egy-egy brandra is, hogy megtudjuk, mennyire zöld, és áldoz-e a bevételéből valamennyit például erdőültetésre.