Pásztor Anna
Az énekesnő a lapban arról mesél, hogy milyen filozófia rejlik az öltözködése mögött, hogy honnan inspirálódik, és emlékszik-e elhibázott outfitre? Azt mondja, hogy a vad és extrém öltözködés mindig útkeresést jelentett az életében, de a sok harc és lázadás után most a harmóniát keresi.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Fashion…;) @kerenyivirag @makeuprikkagi @varkertbazar @bcefw
Az útkeresés hosszú ideig tartott, a stílusodat már induláskor is extrémnek és vadnak mondták.
Amikor 15 évesen nőiesedni kezdtem, elvárták tőlem, hogy ennek megfelelően öltözködjek. A többiek mind magas sarkút húztak, én meg pont az ellenkezőjét csináltam, rövidre vágattam a hajam és kialakítottam a saját stílusomat. Mikor először a színpadra léptem már egy harcos, punk amazon voltam. A megjelenésem belső küzdelmek lenyomata: válaszokat keresek arra, hogy hol a helye a nőknek, az anyáknak, a magyaroknak a 21. században.
A ruháid akkor mindig megtervezettek?
Azt nem mondhatnám, mert nagyjából minden az utolsó pillanatokban készül el. Berohanok a kamrába, és a koncert hangulatához illő holmikat keresek, volt, hogy kukászacskóból csináltam szoknyát, kutyanyakörvet vettem fel, vagy épp motoros szemüveget halásztam elő. De mindig őszinte volt az egész, talán ezért is fogadta el a közönség.
Mondták már a megjelenésedre, hogy túl sok?
Persze, egyfolytában, hiszen tényleg túltolom. De nem érzem kritikának, mert tisztában vagyok vele.
Nehéz ezeket az extrém szetteket viselni?
Nagyon. A dobosunk sokszor panaszkodik, hogy kényelmetlen a nadrágja, ilyenkor azt szoktam neki mondani, hogy akkor cseréljünk, vegye fel a 17 centis magassarkúmat, a lakkfűzőmet, amiben levegőt sem kapok, hozzá a póthajamat, és így ugráljon végig egy koncertet.
Melyik a legemlékezetesebb outfited?
Egy gyönyörűséges, 15 méteres, szemeteszsákból készült abroncsos fekete szoknyaruha, ami akkor volt rajtam, amikor Benjikével a hetedik hónapban voltam. A Volt fesztiválon, a nagy színpadon léptünk fel. Hatalmas vállmerevítő, antik motoros szemüveg, püspöki korona egészítette ki. Aztán sorban elkezdtem levenni magamról ezeket a dolgokat, és ott maradtam egy egyszerű szoknyában, cicanadrágban meg egy háromszög alakú melltartóban. Ott és így mutattam meg a közönségnek a kisbabámat a pocakomban.
Ha egy ilyen koncert után lejössz a színpadról, mit húzol magadra?
Otthon csak melegítőnadrágot és kényelmes dolgokat hordok.
Lakatos Márk
A stylisttól megtudhatjuk, hogyan és hol alakult ki összetéveszthetetlen, egyéni stílusa, ki az az őrületesen öltözködő sztár, aki elsőre eszébe jut, és hogy szerinte túl lehet-e tolni az overdressinget?
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A ruháidnak mindig van valamilyen üzenete is, vagy az esztétikumon van a hangsúly?
Az esztétikum is egy üzenet. A ruha alapvetően egy jel, amivel mindig üzenünk. Stylistként egyébként gyakran tapasztalom, hogy az emberek nincsenek igazán tudatában annak, hogy másokra milyen hatást gyakorol a rajtuk lévő ruha. Ezért fontos az önazonos stílus. Nálam, a saját személyiségemből kifolyólag is, az androgün stílus az öltözködésem fontos kiindulópontja. És ezt érdekes módon itthon is elfogadják tőlem – igaz, meg is kellett dolgoznom érte, húsz évem van benne.
És ez milyen hatást gyakorol az emberekre?
Mindenütt a világon feltünést kelt, sok pozitív visszajelzést kapok, ami azért érdekes, mert itthon hajlamosak vagyunk inkább lehúzni, elítélni azt, aki kilóg a sorból. Az enyém különleges jelrendszer: high fashion márkákat keverek magyar tervezőkkel.
Mit gondolsz arról, aki azt mondja, hogy a kevesebb több?
Tisztelem. Sok olyan vendégem van, akinek minimalista, vagy visszafogott klasszikus ruhatárat építünk. A jó stylist empatikus, tudnia kell hozni minden stílust.
És amikor reggel lemész a boltba?
Nem börtönzöm be magam a saját szabályrendszerembe, nem várom el magamtól, hogy minden egyes pillanatban tökéletesen hozzam a kitalált stílusom.
Ha egy fontos eseményre indulsz, mennyi időbe telik kiválogatni a ruhákat, felöltözni?
Elég gyorsan megy, mert fejben jó előre lejátszom, hogy mit is szeretnék.
Csalár Bence
A blogger elmeséli, hogyan alakult ki a feltűnő öltözködési stílusa, hogy gondolta-e már valakiről, hogy ez túl sok, és hogy ki inspirálja.
A munkád miatt alakulhatott így a stílusod?
A munkám is hatással van a megjelenésemre. A londoni, a milánói vagy a párizsi divathét óriási ihletforrás a styling munkáimhoz, az írásaimhoz, de az öltözködésemre is hat.
Mik az overdressing előnyei / hátrányai?
Ha valakit zavarnak a megjegyzések, akkor eleve kár belevágni. A nagy átlagtól eltérő öltözködéshez lelkileg magabiztosnak kell lenni, mert neked kell a ruhát viselned és nem fordítva. Saját tapasztalataim alapján az egyik legnagyobb előnye, hogy nemcsak önmagadat szabadítod fel valamilyen formában a társadalmi elvárások alól, de segítesz másoknak is, akik esetleg félénkebbek, és nem mernek belevágni. Egy koncepciójában átgondolt, ütős szettel élményt, erőt, szabadságot adhatunk másoknak is.
Ösztönösen nyúlsz a darabokhoz, vagy alaposan megtervezett, amit látunk?
Az intuícióim meghatározók. Mindemellett erősen vizuális típus vagyok, és a teljes ruhatáram benne van a fejemben, ahogy a legtöbb híres márka teljes kollekciója is évekre visszamenőleg. A megérzések után következnek a nagyon precíz és tudatos döntések. A hétköznapokban a lazább street style-ban erős külföldi szakemberek vagány öltözeteinek és a szubkultúrák jegyeinek a fúziója mozgat meg. A divateseményeken és gálákon előbb mindig a közvetíteni kívánt üzenet van meg, illetve a kulcsdarab, ami köré épül majd a szett.
szerző: Botás Enikő