A karantén ideje alatt a Hanifa divatmárka sem akart lemondani a termékei bemutatásáról, így egy alternatív megoldást keresett. Anifa Mvuemba kongói tervezőt már korábban is foglalkoztatta a kérdés, egészen pontosan az, hogy miképp lehet eljuttatni a divatbemutatókat azokhoz, akik soha nem tudnának eljutni egy ilyen eseményre. A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy hogyan lehet azt a szépséget digitálisan megeleveníteni, amit a való életben egy divatbemutatón látunk. Ezt a problémát olyannyira sikerült megugrani, hogy a Hanifa virtuális divatbemutatója elkezdett szárnyra kelni a közösségi média különböző platformjain, mára pedig úgy emlegetik, mint a divat jövőjét.
Anifa Mvuemba nemcsak ezzel a megoldással alkotott különlegeset, de a bemutatóval nem feledkezett meg arról sem, hogy mindenütt elmondja: kollekcióját szülőhazája, a Kongói Demokratikus Köztársaság inspirálta – és támogatásáról biztosítja azokat az embereket, akik embertelen körülmények élnek és robotolnak a kongói kobaltbányákban. Ez az a fém, ami minden korszerű elektrotechnikai eszköz akkumulátorában megtalálható – kezdve az okostelefonoktól egészen a modern járművekig. A kobalt iránti egyre drasztikusabban növekvő igény kétharmadát Kongó biztosítja, ami embertelen körülmények közé taszítja azokat a felnőtteket és gyerekeket, akik rabszolgák módjára bányásszák azt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Forrás: Independent