Magyar tervezők víziója a jövőről: Lúcia Mészáros – Illuxtrat

2020. július 24.
Július–augusztusi lapszámunkban tíz magyar divattervezőt kértünk fel, hogy reflektáljanak az elmúlt hónapok történéseire – a maguk, azaz a divat nyelvén. A tanulságokkal, változásokkal teli újrakezdés nyomot hagy a márkáik életén is. Ők így vélekednek a jövőről.

Hogyan élted meg a karanténidőszakot? Mit jelképez számodra ez a pár hónap „elvonulás”?

A mindennapi munkámban nem okozott nagy váltást a karantén, a tervezés mellett én illusztrátorként és grafikusként is dolgozom, így ezeket a feladatokat szerencsére továbbra is el tudtam látni. Ez a pár hónap elvonulás egy kötelező lelassulást jelképez számomra, hogy tényleg muszáj kicsit lassítani az életben, és minden olyan pozitív dolognak örülni, ami felett sokszor én is elsiklottam, pedig igen is megérdemeltem volna egy vállveregetést.

Hogyan hatott a márkádra a karantén? Van olyan, amit ezentúl máshogy csinálsz, amin esetleg változtatsz?

Kicsit átértékeltem, hogy hosszú távon melyek azok a ruhadarabok, amiket szívesen vásárolnék én is online, ha nem tudnék fizikailag boltba menni. Az online értékesítés irányába kezdtem képezni magamat és fejleszteni a márkát.

Hogy látod a divatipar jövőjét – itthon és nemzetközi szinten is akár?

Remélem, hogy valahogy mindenkinek sikerül átvészelni ezt a helyzetet. Viszont a felhalmozott ruhadarabok száma talán okot ad majd arra, hogy újragondolják az egyszerre legyártott termékek mennyiségét, hogy a valóságban miből, mennyi darabra van tényleg szüksége a vásárlóknak.

A márkádon keresztül hogyan tudsz reflektálni a megváltozott körülményekre?

A márkám szorosan összefügg az illusztrációimmal, a rajzaim segítségével tudok reflektálni a helyzetre.

Mi az, amit megtartanál ebből a csendesebb időszakból – a saját életedben vagy akár a világban?

A tudatos vásárlást. Minden hét elején szépen végiggondolni, hogy mi az, amire szükségünk van, mi az, amit biztosan fel is használunk, és ezáltal kevesebb hulladékot is termelünk.

Mit jelképez számodra és a márkád számára az elkészült alkotás?

Az 2020-as tavaszi–nyári kollekció alapkoncepciója a reneszánsz, azaz a megújulás volt, hogyan építsük be a régi technikákat (a kézi kötést) a mai modern világba, ennél aktuálisabb nem is lehetne, hiszen a mostani helyzetből is biztosan mindenki fog meríteni egy kicsit a további életébe. A szükséges bezártság után egyből ez a kép jutott eszembe, amit végül sikerült is megrajzolnom, a feltétel nélküli szabadság, hogy mennyire jó lenne a szabad ég alatt, a barátaimmal lenni.

Olvass tovább!